۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۷۳۴۲۷
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

برخورد قاطع با اخلالگران و مفسدان اقتصادی مردم را دلگرم می کند| لزوم بازنگری دولت در سیاست اقتصادی

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه مسؤولان موظف هستند متخلفان و قانون شکنان اقتصادی را به مردم معرفی کنند، گفت: اعلام اسامی متخلفان سبب می‌شود مردم به عملکرد مسؤولان دلگرم شوند و اعتماد خود را نسبت به نظام حفظ کنند.
اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درخصوص بحران اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم  گفت: در شرایط فعلی که ما شاهد التهاب بازار ارز، نقدینگی و تولید هستیم و مردم با مشکلات عدیده اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی اقلام سرسام آور گران شده که بهترین راه حل برای درمان مشکلات اقتصادی گفت‌وگوی مستقیم مسؤولان با کارشناسان، نخبگان و صاحب نظران در همه عرصه‌ها اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای رونق یافتن تولید و اشتغال در کشور است.

وی افزود: امروز لازم است مسؤولان در برنامه ریزی و تدبیر خودشان در زمینه حل مشکلات اقتصادی تجدید نظر کنند و با بهره جستن از ایده و پیشنهادات صاحب نظران و نخبگان در رفع و عبور از مشکلات اقتصادی تدبیر بهتری بیندیشند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با تاکید براینکه مسؤولان باید با مردم درباره مشکلات کنونی گفت‌وگوی مستقیم داشته باشند، تصریح کرد: براساس فرمایش رهبری مسؤولان باید با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند؛ بنابراین رییس جمهور و وزاری دولت باید مردم را در جریان امور قرار دهند و اگر تا به امروز در برخی تصمیمات موفق نبودند به مردم توضیح دهند و در تصمیماتشان تجدید نظر کنند و به صورت شفاف به مردم بگویند در کدام بخش‌ها تغییرات صورت می‌پذیرد و نتایج آن را نیز به مردم اعلام کنند تا مردم به عملکرد مسؤولان امیدوار شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه مردم ایران در طول این چهار دهه مستمر پشتیبان ولایت و نظام بودند و هستند، گفت: مسؤولان موظف هستند مردم را در جریان امور قرار دهند و درددل آنها را بشنوند و برای مشکلات آنان مناسب‌ترین راه حل را پیدا کنند بنابراین یکی از بهترین و مهمترین برنامه مسؤولان باید مردمی بودن آنان باشد در این صورت است که آرامش و اطمینان مردم نسبت به مسؤولان تضمین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان موظف هستند متخلفان و قانون شکنان اقتصادی را به مردم معرفی کنند، ابراز کرد: اعلام اسامی متخلفان سبب می‌شود مردم به عملکرد مسؤولان دلگرم شوند و اعتماد خودشان را نسبت به نظام حفظ کنند. و این گفت‌وگوی با مردم می‌تواند پاسخ محکم و منطقی به یاوه گویی‌ها و توطئه‌های دشمنان و منافقان که در جاهای مختلف به سم پراکنی می‌پردازند، باشد همچنین می‌تواند به راحتی سیاه نمایی و هدف آنان را افشا و خنثی کند؛ بنابراین همراهی و گفت‌وگوی مسؤولان با مردم می‌تواند بسیاری از توطئه‌ها را خنثی کند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با تاکید بر اینکه مردم و مسؤولان باید توصیه‌های رهبر معظم انقلاب را در همه مراحل فردی و اجتماعی نصب العین قرار دهند و اطاعت کنند، گفت: اگر اقتصاد مقاومتی که توصیه رهبر معظم انقلاب بود تا به امروز در کشور عملیاتی می‌شد ما دیگر امروز شاهد مشکلات اقتصادی نبودیم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)  با اشاره به اینکه مردم باید مراقب حرکات ناهنجار منافقان و وطن فروشان باشند، خاطرنشان کرد: این حرکات منجر به خشنودی و سوء استفاده دشمن و رسانه‌های بیگانه می‌شود. همین رسانه‌های معاند هستند که از کاه کوه می‌سازند و باعث گسترش ناامنی در جامعه می‌شوند از این رو مردم نباید اجازه دهند دشمنان با کمترین بهانه کشور را ملتهب و ناامن کنند. در صورت تخلف مردم باید به مسؤولان مراجعه کرده و به آنان تذکر دهند مسؤولان نیز باید توجه داشته باشند مردم ولی‌نعمتان آنان هستند و باید هر چه سریع‌تر مشکلات آنان را رفع کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر لازم است مسؤولان نسبت به برنامه‌ها و عملکرد خودشان بازنگری داشته باشند و با روحیه جهادی و انقلابی تلاش کنند راه حل‌های مناسبی برای رفع مشکلات مردم ارائه دهند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات