۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۷۳۴۲۵
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

مذاکره با آمریکا همانند برجام طرحی شکست خورده است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه مذاکره آمریکا همانند برجام طرحی مردود و شکست خورده است، گفت: طرح مذاکره با آمریکا نشان از فریب خوردگی و غفلت زدگی برخی افراد دارد که به این موضوع اصرار می‌ورزند.
اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، طرح مذاکره با ترامپ را یک حرکت انحرافی دانست و گفت: به صورت کلی مطرح کردن این مساله در شرایط فعلی یک حرکت انحرافی است.

وی افزود: ترامپ به خاطر مصالح و منافع شخصی و برای فریب دادن افکار عمومی داخلی آمریکا و سایر کشورهایی که نسبت به کج روی‌ها و کج اندیشی‌های او در مسائل سیاسی داخلی و بین المللی اعتراض دارند بفهماند که کار و حرکتش منطقی و درست است به مطرح کردن مذاکرات جدید با ایران برای کسب امتیازات بیشتر اقدام کرد؛ بنابراین هر گونه پاسخ مثبت و یا به اصطلاح پاسخ معتدل به این مساله ناشی از درک نکردن شرایط داخلی و خارجی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با تاکید بر اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست، ابراز کرد: ملت ایران بارها تجربه کرده‌اند که نمی‌توان به مسؤولان و سیاستمداران آمریکایی بخصوص ترامپ اعتماد کرد زیرا آنها یک نظام و گروه سودجو و منفعت طلب هستند و تنها به مصالح و منافع خودشان می‌اندیشند و تا به حال به هیچ تعهدی و مذاکره‌ بین المللی پایبند نبودند و نخواهند بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: ترامپ در این مدت به طور ویژه نشان داد که هیچگونه احترام و ارزشی به تعهدات آمریکا و حتی امضای خودش قائل نیست بر همین اساس اگر قرار باشد از نظر بین المللی و منطقه‌ای با ترامپ گفت‌وگویی صورت بپذیرد نتیجه‌اش عهد شکنی آمریکا خواهد بود چرا که در سابقه سیاسی آمریکا دیده نشده که او به تعهد و قرار دادی پایبند باشد و به آن عمل کند.

وی با بیان اینکه گفت‌وگو با آمریکا یک خطای بزرگ است، اظهار داشت: کسانی که فکر می‌کنند با گفت‌وگو و مذاکره با آمریکا می‌توانند بسیاری از مشکلات را حل کنند دو دلیل دارد آنان یا افرادی فریب خورده هستند و یا اینکه خود را به غفلت زده‌اند. رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست؛ بنابراین طرح مذاکره جدید با توجه به تجربه‌ای که از برجام داریم یک مساله انحرافی است و نشان از کج فهمی و انحراف کسانی دارد که به مذاکره با آمریکا بها می‌دهند چرا که این اقدام آب ریختن به آسیاب دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ادامه داد: آمریکا به هیچ قراردادی نسبت به ما و کشورهای دیگر پایبنده نبوده و نیست حتی نسبت به کشورهای اروپایی که دوست و همسو با آمریکا هستند برخوردی طلبکارانه، سلطه‌گرایانه و خودخواهانه دارد و حاضر نیست آنان را هم ردیف خود به حساب بیاورد پس مذاکره با آمریکا یک اشتباه راهبردی است که نباید همانند برجام تکرار شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه مذاکرات با آمریکا برای ایران سودبخش نخواهد بود، گفت: همانگونه که در طول سالهای اخیر برجام هیچ ثمره‌ای برای ایران نداشت امروز نیز مذاکرات هیچ ثمری برای مردم نخواهد داشت بنابراین مذاکره با آمریکا یک طرح مردود و محکوم است.

وی در پایان ادامه داد: اگر قرار بود آمریکایی ها به تعهدات خود پایبند باشند پس تلاش کنند به همان مذاکرات قبلی تعهد داشته باشند و به مفاد برجام عمل کنند تا ثابت شود که آمریکایی‌ها به تعهدات خود در برجام عمل کردند در این صورت است که می‌توان مجدد با آنها به گفت‌وگو نشست./813/ت۳۰۲/ق

 

ارسال نظرات