۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۷۳۳۴۲
حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی‌مقدم:

غرب به کمتر از زوال جمهوری اسلامی رضایت نمی دهد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورهای غربی را به دنبال از بین بردن کامل جمهوری اسلامی دانست و گفت: با اینکه برجام به نفع آمریکایی‌ها بود و جمهوری اسلامی در رسیدن به اهداف هسته‌ای خود عقب نشینی کرد اما آن‌ها به این اندازه هم قانع نبودند و به تعهدات خود عمل نکردند.
مصباحی مقدم

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره مذاکره با آمریکا گفت: آمریکایی ها هیچگاه به تعهدات خود پایبند نیستند و به عهد خود وفادار  نمی مانند، در شرایطی که آن‌ها علم جنگ اقتصادی و روانی را علیه ما برپا کرده‌اند، بگوییم که ما حاضر به مذاکره هستیم، این مذاکره از موضع ذلت بوده و شایسته ملت ایران نیست.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره اینکه کشورهای غربی در مذاکرات چه امتیازاتی را از جمهوری اسلامی طلب خواهند کرد و این مذاکرات چه هزینه‌هایی برای جمهوری اسلامی به همراه دارد، اظهار داشت: کشورهای غربی به کمتر از زوال و نابودی جمهوری اسلامی رضایت نخواهند داد؛ این تجربه چهل ساله ما است.

وی ادامه داد: دولتمردان ما قبلاً گام‌هایی را برای نزدیک شدن به غربی‌ها برداشته‌اند، اما آن‌ها چند گام عقب نشستند؟ درباره مسائل هسته‌ای در سال 1382 و 83 مذاکره می‌کرد، وقتی مذاکرات به نتیجه رسید، چون آمریکا همراهی نشان نداد عقب نشستند یا مطالبات خود را بالا بردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: تجربه‌های گذشته باید برای ما درس آموز باشد و نزدیک‌ترین و مهم‌ترین تجربه مذاکرات مربوط به معاهده برجام است، نتیجه مذاکرات برجام به نفع غربی‌ها هم بود و جمهوری اسلامی در دنبال کردن اهداف خود در انرژی هسته‌ای ناگزیر به عقب‌نشینی شد، اما دیدیم که هم آمریکا عقب‌نشینی کرد و زیر این پیمان زد و هم اروپایی‌ها هنوز به صورت جدی پای کار نیامده‌اند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات