۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۵۷۳۳۲۷
آیت الله فاضل لنکرانی:

بیش از ۹۰ درصد طلاب زیر خط فقر زندگی می‌ کنند | مسؤولان به فریاد مردم برسند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بیش از ۹۰ درصد طلاب زیر خط فقر زندگی می‌ کنند تأکید کرد که روحانیت که در رأس آن مراجع تقلید هستند از نگرانی ها و مشکلات مردم رنج می‌ برند.
آیت الله فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار با سردار کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی قم با اشاره به آخرین روزهای فعالیت وی در نیروی انتظامی استان قم از خدمات وی تقدیر کرد.

وی با اشاره به فعالیت های اغتشاشی دی ماه سال گذشته و حضور به موقع نیروی انتظامی افزود: به نظر می‌ رسد که نیروی انتظامی در مقابله با جرایم به ویژه حرکت های ضد نظام و انقلاب به خوبی عمل کرد و خوب حس کردیم که این نیروی قوی بسیار پخته تر و دقیق تر از دهه های اول انقلاب به میدان آمد و با تدبیر این تجمعات را مدیریت کرد.

آیت الله فاضل‌لنکرانی افزود: البته این تجمعاتی که اخیرا نیز شاهد آن هستیم تنها مدیریت شده از خارج کشور نیست بلکه بخشی به دلیل گرفتارهای مردم است؛ امروز حقیقتا روحانیت، مراجع و حوزه های علمیه در این جهت همراه با مردم بوده و از وضعیت معیشتی و اقتصادی بسیار ناراحت هستند.

وی تأکید کرد: مردم ما می‌ دانند که خود طلاب ضعیف ترین اقشار جامعه از نظر اقتصادی هستند ولی دغدغه اصلی آن قشر کارگری و ضعیف جامعه است به همین دلیل مراجع و حوزه های علمیه از مشکلات معیشتی مردم رنج می‌ برند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که همواره طلاب در پایین ترین نقاط شهرها زندگی می‌ کنند، یادآور شد: شما نیز در آینده این ها را به مجموعه های خودتان بگویید و آن چه در قم دیدید را به مردم دیگر منتقل کنید، هرچند متأسفانه نگاه مردم به کمتر از ده درصد از روحانیتی است که شغل های دولتی و حقوق های مکفی دارند ولی باید بدانند بالاتر از 90 درصد طلاب زیر خط فقر زندگی می‌ کنند.

وی تصریح کرد: حتی امروز مراجع نمی دانند با شهریه کم طلاب چه کنند؟ می‌ خواهیم عرض کنیم مجموعه روحانیت که در رأس آن مراجع تقلید هستند از نگرانی ها و مشکلات مردم رنج می‌ برند؛ گاهی اوقات مرحوم والد ما بسیار ناراحت بودند که وقتی از ایشان سؤال می‌ کردیم، می‌ فرمودند دیروز خبردار شدم برخی اجناس گرانتر شده و نمی دانم اگر یک کارگری به این اجناس نیاز پیدا کند چه باید بکند.

آیت الله فاضل‌لنکرانی در ادامه یادآور شد: بنابراین بخشی از حرکت های اجتماعی برای این است که همین گرفتاری ها وجود دارد و به همین جهت مسؤولان باید ریشه های فساد را شناسایی و از بین ببرند، هرچند با برخی ریشه های مشخص فساد در کشور اصلا برخوردی صورت نمی گیرد یا اگر صورت گرفته به اطلاع مردم نرسیده است.

وی با بیان این که برخی از حرکت های اغتشاشی نیز از خارج کشور ساماندهی شده است، ابراز داشت: برخی خارجی ها فکر می‌ کنند که هنوز در این کشور جایگاهی دارند و می‌ خواهند انقلاب را از بین ببرد در حالی که هم خودشان می‌ دانند و هم مردم ما یقین دارند که این انقلاب هرگز به دست آنها نخواهد افتاد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: آمریکا دنبال مسائل اقتصادی، آزادی و احترام مردم ما نیست و تنها می‌ خواهد نظام اسلامی ما را تغییر دهد، بنابراین باید فریادهای واقعی مردم از فریادهای دشمنانه تفکیک شود و نیروی انتظامی در این زمینه به خوبی مدیریت کرده است و الحمدلله در استان قم مشکل خاصی مطرح نشد.

وی تصریح کرد: برای ما روشن شده است که نیروی انتظامی یک مجموعه پخته، دلسوز، قوی و همیشه در صحنه است؛ نیروی انتظامی قم نیز با حضور حضرتعالی در این شش سال به توفیقات خوبی دست پیدا کرد و ما دوران درخشان حضور شما را در این شهر مقدس فراموش نخواهیم کرد.

آیت الله فاضل‌لنکرانی با بیان این که مردم قم، هیأت ها و حوزه های علمیه از نیروی انتظامی استان قم خاطرات خوبی دارند، خاطرنشان کرد: جا دارد که همه مجموعه ها از شما تقدیر و تشکر داشته باشند و رفتن شما بدون تردید برای این شهر و این استان یک خسارت محسوب می‌ شود و امیدواریم نیروی بعد از شما نیز به خوبی فعالیت های حضرتعالی به مردم این شهر خدمت کند./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات