۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۵۷۳۲۶۸
امام جمعه ایلام:

اعتیاد آمریکا به اعمال تحریم ها حاصل امتیاز دهی گفتمان سازش است

امام جمعه ایلام گفت: اعتیاد رژیم آمریکا به اعمال تحریم ها نتیجه پنج سال عقب‌نشینی و امتیازدهی و گفتمان سازش بود. باید سلاح تحریم را از موضع قدرت از دست دشمن گرفت.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: دشمن رسما وارد جنگ اقتصادی با ایران شده است.

وی افزود: جنگ امروز اقتصادی دشمنان بیش از همیشه آشکار شده و فقط رجز نمی‌خواند بلکه رسما وارد میدان شده است.

امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: رییس جمهور فاسد آمریکا آرزوی مذاکره با ایران را به گور خواهد برد و دیپلماسی انقلابی هرگز اجازه مذاکره با شیطان بزرگ را نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه اگر علاقمند به مذاکره و یا دیپلماسی با ایران است باید به همه تعهدات در توافق هسته‌ای و معاهده برجام عمل می‌کرد و صداقت خود را در یک توافق بین‌المللی با ایران به اثبات می‌رسانید،گفت: پس از سه سال مذاکرات هسته‌ای و برجام هیچ نشانی از حسن نیت در بین مقامات آمریکایی احساس نمی‌شود بنابراین درخواست رییس جمهور آمریکا فریبکارانه و ریاکارانه است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: قطعا پاسخ کوبنده فرمانده نیروی قدس سردار سرافراز سلیمانی او را وادار به عقب‌نشینی کرد و او را وادار کرد که هرگز با دم شیر بازی نکند.

وی ادامه داد: اعتیاد رژیم آمریکا به اعمال تحریم ها نتیجه پنج سال عقب‌نشینی و امتیازدهی و گفتمان سازش بود. باید سلاح تحریم را از موضع قدرت از دست دشمن گرفت.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر اینطور رفتار می‌شد تحریم‌ها پس از امضای برجام از طرف رژیم آمریکا اعمال نمی‌شد اما دستگاه اجرایی معتقد بود عقب نشینی در برابر خواسته‌های غرب تحریم‌ها را بر می‌دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد: اما سیاست مماشات در برابر غرب سبب شد که آمریکایی‌ها با سرعت بخشیدن به تحریم‌ها و فشارها برای اهداف استکباری بیشتر تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: تروریست‌های اقتصادی وابسته به اتاق جنگ آمریکا هستند و رکورد شکنی دلار و سکه سبب نگرانی مردم شده و این رویدادهای دلیل محکمی است که اخلالگران اقتصادی و بازیگران اصلی نوسانات بازار ارز و سکه هماهنگ با دشمن خارجی این اوضاع را بر اقتصاد کشور حاکم کرده‌اند.

وی اضافه کرد: جریان اصلاح طلب هر بار احساس می کنند در رسیدن به اهدافشان ناکام هستند و با سد های محکمی چون بصیرت مردم و هشدارهای مقام معظم رهبری مواجه می شوند ایجاد بحران می کنند و امروز جریان نفاق معیشت مردم را هدف قرار داده اند تا بوسیله آن بین مردم و حاکمیت ایجاد شکاف کنند.

این مدرس حوزه تاکید کرد: آنها اگر در مساله برجام شکست خوردند و خسارت های جبران ناپذیر را به ملت متحمل کردند به جای عذرخواهی اقتدار دفاعی کشور را هدف قرار داده و توامندی موشکی ایران اسلامی را بهانه شکست برجام قلمداد می کنند.

وی بر لزوم تغییر تیم اقتصادی دولت تاکید کرد و ادامه داد: باید راهبردها و طرز تفکر و نگرش  غرب گرایان عوض و تبدیل به تفکرات انقلابی و مدیریت جهادی شود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: سیاستگذاری و راهبرد در اردوگاه اصلاح‌طلبان که شاکله مدیریت کلان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تفکر لیبرالی غربی است و اعتقادی به انقلاب و نظام ولایی و فرهنگ مقاومت و ایستادگی ندارد.

خطیب جمعه ایلام گفت: راهکار اصلی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی تغییر راهبرد دولت است. مسؤولان باید به طور جهادی عمل کرده و در برابر بحران‌ها برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: دولت باید بطور کامل تغییر رویه داده اما مسوولان نشان دادند که در این ۵ سال فقط به برجام فکر می کنند و تاکنون هیچ برنامه مشخصی از سوی دولت برای مقابله با بازار آشفته ارز و سکه دیده نشده است./۸۷۹/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات