۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۷۳۱۷۶
کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد؛

مذاکره با ایران و القای یکه تازی آمریکا در عرصه سیاست

سعیداوی با اشاره به اینکه مذاکره مستقیم و دیدار چهره به چهره در سطح ریاست جمهوری با مقامات ارشد ایرانی آرزوی دیرینه آمریکایی ها است، گفت: آمریکا از طریق مذاکره می خواهد به جهانیان بگوید که یکه تاز عرصه سیاست است.
سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا

جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه مذاکره مستقیم و دیدار چهره به چهره در سطح ریاست جمهوری با مقامات ارشد ایرانی آرزوی دیرینه آمریکایی ها است، خاطرنشان کرد: آمریکا با مطرح کردن باب مذاکره در پی آن است که به همه انقلابیون جهان بگوید هر کس افکار و عقاید انقلابی دارد در پایان مجبور به مذاکره و گفت و گو با آمریکا، عدول و یا عقب نشینی از ارزش ها، کسب تکلیف از آمریکایی ها و آغاز دوباره کارها از نقطه صفر است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان آگاهی آمریکایی ها بر باطل بودن شان گفت: آمریکا اجازه رشد به حق کشورها در عرصه سیاست و بیان گفته ها برای مقابله با زیاده خواهی های غربی ها را نمی دهد؛ از این رو با توجه به اینکه جمهوری اسلامی نماد مقاومت در جهان است پس در پی شکاندن چنین نمادی خواهد بود.

سعیداوی با بیان اینکه شکاندن چنین نمادی با نشستن مستقیم و مذاکره از موضع قدرت در برابر موضع ضعف است، تصریح کرد: چرا آمریکایی ها پس از ۴۰ سال خواهان مذاکره مستقیم هستند و اصولا چرا ایران نیز باید حاضر به مذاکره شود؟.

وی با تأکید بر اینکه نگران فشارهای داخلی هستیم، افزود: سختی معیشتی، گرانی، تورم، عدم ثبات ارز، اختلاس، بی مهری مسؤولان و عدم عذرخواهی از ملت دست به دست هم داده و مردم را عصبانی کرده و چه بسا عصبانیت را به خیابان ها بکشاند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه برخی اقدامات نادرست همچون قطعی برق از سوی نفوذی ها و برای دامن زدن بحران داخلی صورت می گیرد، اضافه کرد: چرا امسال علی رغم قطع صادرات برق با قطعی برق مواجه هستیم حال آنکه سال گذشته همزمان با صادرات برق هیچ مشکلی از این بابت نداشتیم.

سعیداوی با بیان اینکه نفوذی ها در پی عصبانی کردن مردم هستند، گفت: اگر فشار از میدان فیزیکی بر چانه زنی سیاسی زیاد و دولتمردان برای مذاکره با آمریکا تمکین کنند در آن صورت با موضع ضعف سر میز مذاکره خواهیم نشست.

وی با بیان اینکه تنها جمهوری اسلامی ایران در برابر آمریکا ایستادگی کرده است، ادامه داد: نیاز آمریکا به ایران نه از لحاظ مادی بلکه از حیث روحی و روانی است و از طریق مذاکره می خواهد به جهانیان بگوید که جهان امروزی عرصه اومانیسم، لیبرال دموکراسی و سرمایه داری است و یکه تاز عرصه سیاست در دنیا آمریکایی ها هستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان داشت: آمریکا خواهان آن است که به جهانیان بگوید مجبور به تمکین در برابر مدل حکومتی اومانیسم و لیبرال دموکراسی هستید./۹۴۵۶/ت303/ب1

ارسال نظرات