۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۷۳۱۵۹
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی کرمانشاه:

طرح «نهضت جهانی نهج‌البلاغه» در کرمانشاه اجرا می‌‌شود

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه گفت: طرح « نهضت جهانی نهج‌البلاغه » با حضور ۲۵۰ نفر در کرمانشاه در حال برگزاری است.
نهج البلاغه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نصیری، از استقبال چشمگیر طلاب دوره ارتقایی تابستانه از طرح «نهضت جهانی نهج‌البلاغه » خبرداد و اظهار داشت: طرح «نهضت جهانی نهج‌البلاغه» با شرکت 250 نفر در کرمانشاه، در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه نامه 47 نهج‌البلاغه آخرین وصیت‌نامه امیرالمؤمنین است، گفت: از آنجا که وضعیت جسمانی امام علی(ع) مساعد نبود این نامه نسبت به سایر نامه‌ها کوتاه‌تر است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با اشاره به برگزاری طرح ارتقایی تابستانی انصار‌الحجه(عج) در کرمانشاه، گفت: طلاب شرکت‌کننده در طرح ارتقایی به عنوان یک برنامه فرهنگی و علمی در کنار سایر دروس از برکات چشمه جوشان کتاب نهج‌البلاغه بهره‌مند می‌شوند.

حجت‌الاسلام نصیری با اشاره به جایگاه کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه که از چشمه سار حضرت امیرالمومنین(ع) و تأییدات الهی سرچشمه می‌گیرد، افزود: نهج‌البلاغه، فوق کلام مخلوق و اعجاز در فصاحت و بلاغت است.

وی خاطر‌نشان کرد: در راستای سفارشات امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید نسبت به اهمیت نهج البلاغه، طلاب شرکت کننده در طرح ارتقائی، در قالب سه برنامه کل نهج‌البلاغه را ظرف 45 روز، حداقل یک دور همخوانی می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با بیان اینکه قرآن در ظاهر و باطن رسول اکرم(ص) تجلی می‌کند و به همین دلیل قرآن را در وجود پیامبر اکرم می‌بیند، خاطرنشان کرد: در نامه 47 نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) به حق و حقوق همسایگان بسیار تأکید کرده و به نحوی صحبت کرده ‌که گویی همسایگان از ما ارث می‌برند اما متأسفانه امروز این مهم به درستی رعایت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام نصیری ضمن توصیه به قرائت روزانه پنج تا 10 دقیقه نهج‌البلاغه عنوان کرد: ابتدا حکمت‌های نهج‌البلاغه را از ابتدا به انتها، نامه‌ها را از آخر به اول و خطبه‌ها نیز از آخر به اول بخوانیم.

ارسال نظرات