۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۷۳۱۵۵
حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان:

سند ۲۰۳۰ باعث غصه است

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: این باعث غصه است که در فضای کشور اصولی مانند سند ۲۰۳۰ حاکم شود و قرارداد ننگینی بسته شود که آن‌طرف مرزها برای ما شیوه‌های تربیتی تهیه کرده است.
۲۰۳۰

حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأثیر و نقش هنرمندان در معرفی فرهنگ اهل‌بیت(ع) به جامعه اظهار داشت: هنرمندان کشور در عرصه‌های مختلف رسانه و فیلم بایستی نقاط فاخر فرهنگ ائمه را به عنوان قله همه فرهنگ‌ها در قالب‌های هنری همچون فیلم و سریال، نقاشی و... به تصویر بکشند.

جاذبه‌های فرهنگی اهل‌بیت

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: در فرهنگ اهل‌بیت(ع) جاذبه‌هایی وجود دارد که حتی آن دسته‌ از ملل و اقوامی که از غیرت اسلامی و انگیزه‌های دینی برخوردار نیستند، وقتی با سیره و سبک ائمه‌ای همچون امام رضا(ع) آشنا می‌شوند، شیفته و مفتون آن می‌شوند، همچنان که در عصر ائمه این‌گونه بوده و هرکسی که از نزدیک فرهنگ و سیره آنها را مشاهده می‌کرد، جذب آنها می‌شد.

وی با اشاره به دیگر راهکارهای موجود برای گسترش فرهنگ غنی ائمه(ع) در جامعه بیان کرد: نکته دیگر در مباحث تربیتی و اقامه این فرهنگ، نوع برخورد خانواده‌ها است، خانواده‌ها بایستی روی این قضیه اهتمام داشته و به دنبال این باشند که دستورات اهل‌بیت(ع) را در خلاءهای فرهنگی خود بکار گرفته و آنها را پر کنند.

وظایف مسئولان در گسترش فرهنگ ائمه

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان در ادامه به وظایف مسئولان نظام در گسترش فرهنگ اسلامی جامعه اشاره کرد و گفت: مسئولان و مدیران نظام توانایی و ظرفیت بالایی در جهت بخشی به اقامه فرهنگ اهل‌بیت(ع) دارند، رهبر معظم انقلاب در دیدار با سفرا و اعضای وزارت خارجه فرمودند که نمی‌توان مباحث ایدئولوژی را از سیاست خارجی تفکیک و جدا کرد، چراکه فکیک پذیر نیست.

وی ادامه داد: در این صورت، سبک زندگی ما هم تفکیک ناپذیر خواهد بود، یعنی در مدل لباس، خانه‌سازی، عمران و جاده‌سازی و وسایل زندگی باید به اصل حاکمی که سمت و سو و فرهنگ سخنی ائمه را پررنگ می‌کند، مراجعه کرد و نباید نسبت به آن بی‌توجه باشیم.

هشدار برای سند۲۰۳۰

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا هشدار داد: این باعث غصه است که در فضای کشور اصولی مانند سند 2030 حاکم شود و قرارداد ننگینی بسته شود که آن‌طرف مرزها برای ما شیوه‌های تربیتی تهیه کرده و بخواهند اذهان فرزندان ما را پرورش دهند.

وی تأکید کرد: کشور ایران از فرهنگ غنی اهل‌بیت(ع) برخوردار بوده که همه دنیا نیازمند آن است، چه ضرورتی دارد که در بحث 2030 اسیر نگاه‌های غرب باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان در پایان تصریح کرد: در همه عرصه‌ها مدیران و مسئولان نظام باید توجه داشته باشند که معارف اهل‌بیت(ع) همچون وصیت حضرت علی(ع) در اختیار ما قرار دارد و از این متون قوی به طور عمیق، روشمندانه و هنرمندانه می‌توان بهره گرفت./876/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات