۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۷۳۱۴۴
جانشین معاونت مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات خبر داد؛

بهره‌برداری از بخش زیارتی پروژه صحن حضرت زهرا در عید غدیر

جانشین معاونت مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور گفت: بخش زیارتی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف که از ۶ سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده همزمان با عید غدیر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
صحن حضرت زهرا سلام الله علیها در حرم حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش رؤسای موکب‌های استان کرمان مستقر در کربلای معلی با حضور جانشین معاونت مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان، امام جمعه رابر و مسؤولان موکب‌های استان کرمان به میزبانی شهرستان رابر در روستای گردشگری ده‌دیوان برگزار شد.

حمید افضلی جانشین معاونت مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور با اشاره به اینکه ستاد بازساز عتبات عالیات کشور طی 10 سال گذشته با انجام بیش از 150 پروژه عملیات بازسازی حرم‌های مطهر را در چهار شهرعراق به اتمام رسانده و وارد مرحله توسعه حرم‌ها شده است، گفت: بخش زیارتی پروژه صحن حضرت زهرا (س) در نجف که از 6 سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده همزمان با عید غدیر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: توسعه حرم مطهر حضرت علی (ع) پروژه‌ای که به یکباره ظرفیت حرم را به 20 برابر افزایش می‌دهد به‌عنوان بزرگترین پروژه مذهبی جهان اسلام در حال اجراست.

افضلی ادامه داد: همچنین صحن حضرت زینب (س) در قالب طرح توسعه حرم سیدالشهداء (ع) و بحث ترفیع و لاغرسازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر حرم حضرت اباعبدالله (ع) توسط استان کرمان در حال انجام است.

جانشین معاونت مشارکت‌های مردمی ستاد عتبات عالیات کشور افزود: طرح لاغرسازی ستون‌ها به‌عنوان یک کار بی‌نظیر و بدون سابقه در تاریخ معماری جهان است که ستاد بازسازی عتبات عالیات با بهره‌گیری از دانش روز و متخصصان انجام داده و در حال حاضر 99 درصد انجام شده و ان‌شاءلله برای عرفه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: با اجرای طرح لاغرسازی ستون‌ها فاصله ضریح با ستون‌ها به چهار متر افزایش می‌یابد و زائران بهتر می‌توانند از فضای موجود استفاده کنند و زمینه برای گذاشتن گنبد که در استان کرمان در مراحل پایانی است، فراهم می‌شود.

افضلی همچنین از انتقال سازه گنبد حرم سیدالشهداء (ع) تا دو ماه آینده از کرمان به کربلای معلی خبر داد و با اشاره به اینکه اعتبار اولیه پروژه ترفیع گنبد و طرح لاغرسازی 40 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، گفت: با توجه به اتفاقات اخیر هزینه بیشتر شد و حدود 4 هزار خشت طلا نیاز دارد که با همکاری ائمه جماعات، پایگاه‌های بسیج و مردم این کمک جمع‌آوری شود و به بهره‌برداری برسد.

عبدالحسین رحیمی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان نیز از استقرار 31 موکب از استان کرمان در ایام اربعین در کربلای معلی خبرداد و گفت: تاکید ما بر کیفیت حضور موکب‌هاست و در صورت وجود استانداردهای لازم با موکب جدید موافقت خواهد شد.

ارسال نظرات