۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۷۳۱۳۹
رئیس مرکز مطالعاتی هامبورگ خبر داد؛

صدور ۲۷۰۰ مجوز برای مراکز اسلامی در آلمان

رئیس مرکز مطالعاتی هامبورگ گفت: در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی ۲۷۰۰ مجوز به مراکز اسلامی در کشور آلمان صادر شد که این مهم از فعالیت‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد کرد.
حجت‌الاسلام رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد رضوی راد صبح امروز در جلسه توسعه مدیریت و منابع انسانی که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه بستر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در کشورهای خارجی فراهم بوده و اقدامات خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: در راستای انجام فعالیت‌های فرهنگی 2700 مجوز به مراکز اسلامی در کشور آلمان صادر شد که این مهم از فعالیت‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مطالعاتی هامبورگ خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر در حوزه پژوهش و دانشگاهی یک موسسه وجود داشت که در سال 1996 با هیئت موسس آلمانی درخواست مجوز واحد دانشگاهی مستقل اخذ شد.

حجت‌الاسلام رضوی راد ادامه داد: این واحد مستقل دانشگاهی به صورت خودجوش و مردمی فعالیت کرده و محور اقدامات دعوت مستقیم به اسلام نیست بلکه با شیوه‌های جدید اسلام را معرفی و توسعه می‌دهیم.

وی عنوان کرد: احداث این واحد دانشگاهی در آلمان فرصتی برای ترویج فرهنگ اسلام بوده در حالی که در کشورهای اروپایی نیروهای فکری در تحقق اهداف و اجرا برنامه‌ها اثرگذار هستند.

رئیس مرکز مطالعاتی هامبورگ تصریح کرد: 27 نفر معمم ژرمن که اسلام‌شناسان بومی منطقه بوده و مشغول فعالیت در راستای ترویج دین اسلام هستند.

حجت‌الاسلام رضوی راد از راه‌اندازی شعبه مرکز مطالعاتی در کشورهای اتریش و سوئیس خبر داد.

وی گفت: سونامی افراد مدرک‌بگیر مدعی و بیکار آسیب‌های زیادی در جامعه در پی دارد که باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس مرکز مطالعاتی هامبورگ با اشاره به ضرورت پژوهش در جامعه بیان کرد: عنصر تاثیرگذار جامعه پژوهش و آموزش بوده در حالی که 164پروژه پژوهشی در مرکز مطالعاتی آلمان به کتاب تبدیل شده است.

ارسال نظرات