۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۵۷۳۱۱۳
نماینده خبرگان رهبری:

سلامت جسمی مورد توجه ویژه اسلام است

نماینده مجلس خبرگان رهبری به رعایت سبک زندگی اسلامی برای برخورداری از سلامت جسم تأکید کرد و گفت: اولین مسأله در سلامت جسمی، بهداشت و کنترل غذایی است.
حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم در مورد آیه ۲۰ سوره لقمان اظهار کرد: خداوند نعمت‌های آشکار و پنهانی را در اختیار انسان قرار داده است که سلامت جسم یکی از نعمت‌های پنهانی محسوب می‌شود که انسان تا زمانی که از آن برخوردار است قدرش را نمی‌داند.
 
وی با تأکید بر شکرگزاری بابت برخورداری از سه نعمت سلامتی جسم، امنیت و خوراک روزانه بیان کرد: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که برخی از همسایگان ما از از نعمت امنیت برخوردار نیستد و آنها تازه متوجه اهمیت این نعمت می‌شوند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اسلام نیز نعمت دیگری برای بشریت به‌شمار می‌رود بیان کرد: اگر انسان این نعمت را نیز داشته باشد، خداوند متعال همه چیز را بر او تمام کرده است که باید شکرگزار این نعمات باشد.
 
وی توجه به بعد سلامت جسمی و روانی از سوی انسان‌ها را مهم دانست و گفت: اولین مسئله در سلامت جسمی، بهداشت و کنترل غذایی است و امیر المومنین (ع) در روایتی می فرمایند:"بهره ای که خداوند متعال در دنیا به تو داده است، مبتلا به فراموشی نشو".
 
حجت الاسلام والمسلمین دولابی با اشاره به اینکه رعایت آدات غذایی مناسب اسنان را از بیماری دور می‌کند، اظهار کرد: کم خوردن یکی دیگر از عوامل سبک زندگی اسلامی و پیامبر گرامی اسلام فرمود:" در سبک زندگی مومن باید کم خوراک باشد" در برخی از حوزه ها از جمله حوزه مراقبت از مقدار غذا،غربی ها از ما جلوتر هستند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر پرهیز از زیاده‌روی و اسراف در میهمانی‌ها بیان کرد: نفس این نوع میهمانی که انواع و اقسام غذاها سرو می شود، خلاف فرهنگ اسلامی است چرا که علاوه بر اسراف زمینه برای بیمار شدن اشخاص نیز فراهم می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه سفر کردن سبب سلامتی انسان شده و بدن را در برابر ویروس‌ها مقاوم می‌کند، ادامه داد: سحر خیزی عامل دیگر برای سلامت انسان است و کسانی که نیمه شب برمی‌خیزند سالم‌تر هستند و حیات معنوی و مادی را تضمین می‌کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین دولابی خاطرنشان کرد: سکوت موجب سلامتی انسان می شود چرا که کسی که روان آرامی دارد، جسم سالم تری دارد و از طرفی در روایات اسلامی به موضوع حجامت نیز تأکید شده است.
 
وی برضرورت راه‌اندازی مرکز حجامت در کنار ساختمان پزشکان تاکید کرد و گفت: تعجب می کنم برخی مسئولان کشوری نسبت به تعالیم اسلامی در باب سلامت جسم ایجاد تردید کرده و یا با آن مقابله کرده‌اند در حالی که اسلام نسبت به سلامتی جسمی عنایت ویژه دارد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آمار نشاط در استان زنجان نیز بالا است ابراز کرد: در فرهنگ اسلامی تاکید شده است که اعضا و جوارح امانت است و استعمال دخانیات با زندگی ایمانی هیچ نسبتی ندارد.

ارسال نظرات