۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۵۷۳۰۳۳
حجت الاسلام صادقی:

ایمان مرز جغرافیایی نمی‌شناسد

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: ایمان مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و ایمان محدود به این جغرافیا و آن جغرافیا نیست، مکتب ما مکتب ایمان است و هرکسی از حق می‌تواند دفاع کند.
صادقی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در نشست حقوق بشر که روز گذشته، ۹ مرداد در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، گفت: این جلسه بخاطر سالگرد عملیاتی است که در آخرین روزهای جنگ اتفاق افتاد و بسیار درس‌آموز است، آخرین تیر ترکش شیطان، از طرفی صدامیان از جنوب و از طرفی منافقان از غرب این آخرین تیرهای ترکش را رها کردند به امید اینکه بتوانند جمهوری اسلامی را ساقط کنند به خیال اینکه چون امام(ره) قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت گویا برداشت آن‌ها از این نرمش قهرمانانه امام(ره) این بود که جامعه و مردم ما ضعیف است.

ماهیت منافقان جنایت است
وی درخصوص معرکه‌ای که در غرب اتفاق افتاد افزود: ماهیت منافقان جنایت است چرا که آن‌ها از هیچ جنایتی بر علیه ملت ایران فروگذار نکردند.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به نشست مذکور و اهمیت بصیرت‌افزایی و آگاهی آحاد ملت نسبت به توطئه‌های دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و جایگاه خیانت جریان نفاق در عداوت و دشمنی آشکار و نهان با ملت ایران از نگاه حقوق بشر و تعارضات حمایت استکبار از جنایات گروهک تروریستی منافقین در عملیات مرصاد و ترورها و یادواره شهید بسیجی فرانسوی عملیات مرصاد «کمال کورسل»، اظهار کرد: شهید کمال کورسل فرانسوی کجای این کار قرار دارد این شهید در سال‌های ۵۸ و ۵۹ در فرانسه با انجمن اسلامی دانشجویان مسلمان ایرانی در فرانسه ارتباط برقرار می‌کند و در دعای کمیل آن‌ها شرکت می‌کند و به برکت دعای کمیل جذب کلام امیرالمؤمنین(ع) می‌شود با کمیل به کمال می‌رسد، در اسم، در حقیقت و در رأس و این یکی از مسائل مهم است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: منافقین در فرانسه پایگاه مهمی داشتند و به تجمعات دانشجویان مسلمان حمله می‌کردند و درگیری داشتند دو تا از وزرای جمهوری اسلامی از دانشجویان آن زمان فرانسه بودند و هر دو این‌ها شهید کمال کورسل را می‌شناختند این شهید در مواقعی که میان دانشجویان مسلمان و منافقین درگیری می‌شد می‌آمد و در برابر منافقان می‌ایستاد و از ما دفاع می‌کرد، منافقین حمله می‌کردند به تجمعات انقلاب اسلامی و پلیس فرانسه تماشاچی بود و گاهی کمک آن‌ها هم می‌کرد.

وی درخصوص شهید کورسل گفت: او فردی بود که شعله‌های ایمان را در چهره‌اش حس می‌کردیم و هنگامی که از اسلام، معنویت و اهل‌بیت(ع) حرف می‌زدیدم چهره‌اش برافروخته می‌شد.
حجت‌الاسلام صادقی اظهار کرد: این شهید در ماجرای مرصاد آنجا که در محاصره منافقان هستند روضه اباعبدالله(ع) می‎‌خواند و اینجاست که درمی‌یابیم ایمان مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و ایمان محدود به این جغرافیا و آن جغرافیا نیست و این یعنی مکتب ما مکتب ایمان است و هرکسی از حق می‌تواند دفاع کند.

وی با بیان اینکه بنیاد جنگ بنیاد ملی‌گرایی و مرز و خاک نیست و انسان والاتر از آن است، گفت: شهید کمال کورسل سمبل ایستادگی در برابر نفاق است.

حجت‌الاسلام صادقی اظهار کرد: منافقین به دنبال چه بودند، این‌ها اسم خود را ارتش رهایی بخش گذاشتند و می‌خواستند مردم را رها کنند، آیا آن‌ها می‌خواستند با کشتن مردم در بیمارستان‌ها مردم را رها کنند. آن‌ها به قدری جنایت دارند که این جنایات پاک نخواهد شد، بسیاری توسط این منافقین ترور شدند. بیش از ۱۷ هزار شهید ترو این جنایات هرگز پاک نخواهد شد و کارنامه آن‌ها پاک شدنی نیست.

منافق؛ زیربنای داعش

وی گفت: کمال کورسل را به عنوان یک نماد و سمبل معرفی کنیم، از کجا به پا خواسته و ایستادگی می‌کند در برابر ایرانی که بر علیه ملت خود جنابت می‌کند و این در تاریخ جنگ‌های عالم جزء کم نظیرترین‌ها است و خط نور و ظلمت و خط ایمان، کفر و نفاق اینگونه جدا می‌شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه تصریح کرد: اینجاست که تفاوت بین حقوق بشر غربی و حقوق بشر اسلامی مشخص می‌شود. در فرهنگ اسلامی بشر حق دارد و کرامت دارد و باید از او دفاع کرد و فرقی نمی‌کند از کدام ملیت باشد، ایرانی مسلمان بعد از سقوط صدام به کمک همان عراقی‌هایی می‌شتابد که ۸ سال در برابرش جنگیدند ولی می‌دانند که آن مردمان مجبور بودند، می‌دانند که آن‌ها اینک این شیوه و دشمنی را ندارند.

وی تصریح کرد: می‌گویند در جنگ بین کره و ژاپن هنوز بین مردم این دو کشور روابط حسنه نشده است اما فرهنگ اسلامی به ما آموخت که بین مردم ایران و عراق به دلیل مسلمانی و به دلیل حب اهل‌بیت(ع) باید پیوند اهل‌بیتی بر قرار باشد و این حقوق اسلامی است و این است که ایرانی مسلمان بدون کینه از عراقی به کمک آن‌ها و به بازسازی کشور آن‌ها می‌شتابد و به دفع شر اشرار و داعشی به آن‌ها کمک می‌کند و عراقی مسلمان عملش در اربعین نمود پیدا می‌کند در پذیرایی از ایرانی مسلمان و این یعنی حقوق بشر اسلامی.

حجت‌الاسلام صادقی اظهار کرد: اما حقوق بشر غربی و آمریکایی دفاع می‌کند از منافقی که برعلیه ملت خود جنایت می‌کند و از منافقی که در بیمارستان جنایت می‌کند و بیماران را به گلوله می‌بندد از منافقی که ترور می‌کند و ... درست مانند کارهایی که صهیونیست‌ها می‌کنند و کارهایی که منافقین انجام می‌دهند بی‌شباهت به جنایات صهیونیست‌ها نیست.

معاون فرهنگی قوه قضائیه در پایان اظهار کرد: اینک در دنیا داعشی‌ها آمدند و خواستند روی منافقان را سفید کنند اما نباید فراموش کنیم که منافقین زیربنای داعش هستند و نباید آن را فراموش کنیم.

ارسال نظرات