۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۷۳۰۲۳
با حضور داوطلبان جدیدالورود؛

دوره میثاق طلبگی در حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد

مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی با حضور داوطلبان جدیدالورود به حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد.
میثاق طلبگی

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی با اشاره به اهمیت علم و علم آموزی در قرآن گفت: در روز قیامت خون شهدا با مرکب قلم دانشمندان مقایسه می شود و در آن هنگام مرکب قلم دانشمندان بر خون شهیدان ترجیح پیدا می کند.

حجت الاسلام رضا خدری افزود: یعنی خون شهید ارزش بسیار بالایی دارد و قوام یک جامعه دینی با ایثار و از جان گذشتگی شهیدان راه حق است ولی هدایت بخشی عالمان دین آنقدر اهمیت دارد که از خون شهدا هم درجه بالاتری می یابد.

وی با تاکید بر واجب دانستن تحصیل علم را برای خود اظهار داشت:  باید علم آموزی را بر خود واجب بدانید به ویژه در مقطع کنونی که نیاز بیشتری به هدایت بخشی جامعه داریم.

وی علم و عمل از عوامل موفقیت طلبه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر طلبه ای از نظر علمی ضعیف باشد نمی تواند فایده چندانی برای جامعه دینی داشته باشد، همچنین اگر یک طلبه از نظر علمی قوی باشد ولی اهل عمل به علمش نباشد و از نظر تقوا ضعیف باشد، چنین عالمی نیز ضررش برای جامعه دینی از نفعش بیشتر است.

حجت الاسلام خدری به ویژگی های طلبه تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز نیاز ما به طلبه تراز انقلاب اسلامی است، طلبه ای که مسائل جامعه دینی و نظام اسلامی برای او اهمیت داشته باشد؛ نظام ما برآمده از خون هزاران شهید است که برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی (عج) و برای اقامه دین و ترویج ارزش های دینی در جامعه تلاش کردند و جان و خون خود را فدا کردند.

وی اضافه کرد: بنابراین ما حوزویان نمی توانیم نسبت به مسائل نظام اسلامی بی تفاوت باشیم، بلکه باید مدافع نظام مقدس اسلامی و برای تقویت آن کوشش کنیم و مراقب باشیم که خدای نخواسته فریب منحرفین را نخوریم؛ طلبه ای که فقط در کنج حجره باشد و هیچ دغدغه ای نسبت به نظام اسلامی نداشته باشد، طلبه تراز انقلاب اسلامی نیست و قاعدتاً ویژگی و نصاب سربازی امام زمان را هم ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه طلبه باید دغدغه نیاز امروز جامعه داشته باشد ابراز داشت: طلبه بایستی نیاز امروز جامعه را به خوبی بشناسد و به موقع به آن شناخت عمل کند. در مورد نیاز فکری و عملی نوجوان و جوان امروز و همه اقشار جامعه فکر، و متناسب با آن مطالعه و برنامه ریزی و به رفع آن نیازها اقدام کرد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه طلبه باید مردمی و متواضع و جهادی باشد عنوان داشت: ما به عنوان کسانی که داعیه پیروی از پیغمبر داریم و لباس آن حضرت را بر تن کرده ایم، قطعاً باید برخورد و عملکردمان هم به شان حضرت شباهت داشته باشد؛ پیغمبر شخصیتی مردمی و متواضع بود، هم در بین مردم عادی حضور داشت و به رفع نیازهای آنها اقدام می کرد و هم متواضع بود که یکی از نشانه های تواضع آن حضرت که همگی خوانده و شنیده ایم این بود که همیشه او به دیگران سلام می کرد و هیچ کسی نمی توانست در این خصیصه از او سبقت بگیرد.

وی ادامه داد: پیغمبر منتظر این نبود که مردم به سوی او بیایند بلکه او به سوی مردم می رفت، پیغمبر منتظر نمی ماند تا دیگران به او سلام کنند، بلکه خودش تواضع نشان می داد و به دیگران سلام می کرد. پیغمبر منتظر نمی ماند تا دیگران به او احترام کنند، بلکه اگر در مواردی بی اعتنایی و حتی بی احترامی هم می دید باز هم با مهربانی برخورد می کرد و با بیان شیرین و نرم باعث هدایت آن ها می شد، در نتیجه ما هم باید همین طور باشیم.

ارسال نظرات