۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۷۲۹۶۸
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

امام حسین مدال نفس مطمئنه را بر سینه دارند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با توکل و اعتماد به خداوند است که می‌تواند در مواجهه با سختی‌ها به راحتی از آن عبور کند، گفت: سختی روز عاشورا نشان داد که امام حسین(ع) مدال نفس مطمئنه را بر سینه دارند.
مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در جلسه هفتگی هیات میثاق با شهدا در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: گاهی برخی افراد در مواجهه با حوادث به قدری آن را بزرگ می‌کنند که دچار اضطراب و نگرانی می‌شوند اما برعکس برخی دیگر در رویارویی با حوادث نه تنها دچار تشویش و نگرانی نمی‌شوند بلکه در کمال آرامش آن حوادث را پشت سر می‌گذراند.

وی افزود: این نوع برخوردها به نگاه‌های افراد مربوط می‌شود بنابراین کسانی که نگاهشان بزرگ است در مواجهه با مشکلات خودشان را نمی‌بازند و آرامش خود را حفظ می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با استناد به روایات امامان معصوم(ع) که فرمودند: امام حسین(ع) در گودال قتلگاه در نهایت آرامش بودند این درحالی بود که فرشتگان و عالم هستی همه مضطرب و نگران بودند، ابراز کرد: امام حسین(ع) مدال نفس مطمئنه را بر سینه دارند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اختلاف و تفاوتها همه مربوط به نگاه انسان‌ها می‌شود، اظهار داشت: انسانی که نگاهش سالم است هرگز به کسی سوء ظن پیدا نمی‌کند از این رو انسان باید نسبت به نگاهش مراقبت داشته باشد.

وی ادامه داد: صادق هدایت در یک خانواده اشرافی و مرفه به دنیا آمد و از رمان نویسان قهار بود او در نویسندگی بسیار مهارت داشت اما از درون فردی پوچ و خالی بود مطالب و محتوای کتاب‌هایش به گونه‌ای بود که تخم بدبینی و سوء ظن را در نهاد مخاطبانش پرورش می‌داد و در نهایت خواننده را وادار به خودکشی می‌کرد؛ بنابراین توانمندی انسان نباید با نگاه بد و سیاه همراه باشد زیرا این نگاه انسان را به نابودی و ضلالت سوق می‌کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تاکید بر اینکه انسان نباید نگاهش به حوادث بزرگ‌تر از خود حادثه‌ها باشد، گفت: انسان اگر بداند خداوند همه مقدرات را رقم می‌زند دیگر در برابر حوادث شکیبایی خود را از دست نمی‌دهد چرا که به خداوند اعتماد دارد و هرگز از محضر او نامید نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان به عالم هستی باید نگاهی واقع بینانه داشته باشد، اظهار داشت: حسن ظن داشتن به خداوند انسان را در مواجهه با مشکلات مقاوم می‌کند و فرد می‌تواند به راحتی از سختی‌ها و دشواری‌ها عبور کند.

وی با بیان اینکه خداوند انسان‌ها را به فقر، بیماری و مرگ گرفتار می‌کند تا خدا را از یاد نبرند، خاطرنشان کرد: اگر انسان نگاه خودش را به مقدرات و مخلوقات الهی اصلاح کند خداوند فضائل بسیاری به او عطا می‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات