۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۷۲۹۰۳
آیت الله جوادی آملی:

مسؤولان اجازه ندهند زندگی مردم ملتهب شود| در راه مقابله با دشمنان به خدا تکیه کنید

حضرت ‌آیت الله جوادی آملی با تأکید بر این که مسؤولان نباید اجازه دهند که زندگی مردم ملتهب شود، خطاب به کارگزاران نظام گفت: در راه مقابله با دشمنان به خدا تکیه کنید.
جوادی آملی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از کارگزاران نظام با اشاره به ایام پربرکت دهه کرامت، اظهار داشت: هر کس به برکت نظام اسلامی یک مقامی پیدا کرد، باید مواظب باشد.

وی سپس به روایتی از امام هشتم اشاره کرد و بیان داشت: وجود مبارک امام رضا(ع) شاگردان فراوانی داشت، یکی از آنها ابی نصر بزنطی بود که سالیان متمادی نزد حضرت درس می‌خواند، وجود مبارک حضرت یک روز عصر مَرکب اختصاصی خود را برای او فرستاد و او را به منزل خود دعوت کرد. ابی نصر بزنطی خیلی خوشحال شد که امام رضا(سلام الله علیه) مرکوب اختصاصی خود را برای او فرستاده و او را به مهمانی دعوت کرده است، سوار مرکوب اختصاصی امام رضا(سلام الله علیه) شد، به محضر حضرت رفت، شام را محضر حضرت میل کردند، حضرت فرمود اگر می‌خوای استراحت کنی همین جا استراحت کن. ابی نصر بزنطی گفت چه افتخاری بهتر از این که در منزل حضرت مهمان حضرت باشم، همین که رفت در بستر خواب وارد بشود بخوابد، این خیال او را گرفت که من عجب مقامی دارم! فوراً دید از همان اندرون صدا رسید، «اجب مولاک اجب مولاک» برو خدمت مولایت ببین که چه می‌گوید! ابی نصر بزنطی آمد خدمت امام رضا(ع)، حضرت فرمود خیال کردی به مقامی رسیدی؟ این چه خیالی بود که در ذهن تو آمد که من چنین جایی دارم!؟ این خیال چه بود کردی؟ فرقی بین آن عصر و این عصر نیست. همه ما نیز در معرض امتحان هستیم، از این حدیث می‌شود استفاده کرد هر کس به برکت نظام اسلامی یک مقامی پیدا کرد، باید مواظب باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: اصل اول این است که همه ما موظفیم خدمت کنیم. و اگر قدرت و اقتدار و عزتی رسید «مَا بِنَا مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنْك‏»، همواره خدا را شاکر باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تهدیدات استکبار جهانی اشاره کرد و بیان داشت: دیوانه‌هایی نظیر ترامپ و امثال او همواره حرف می زنند و تهدید می کنند، اما ذات اقدس الهی در سوره مبارکه حشر، به خود پیامبر فرمود شما یادتان رفته که کوخ‌نشین بودید آنها کاخ‌نشین؟ شما نسیه می‌خواستید به شما نسیه نمی‌دادند، تو ای پیغمبر و همه همراهانتان باید حواستان جمع باشد: ﴿هُوَ الَّذِی أَخْرَجَ الَّذِینَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِن دِیارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ مَا ظَنَنتُمْ أَن یخْرُجُوا وَ ظَنُّوا أَنَّهُم مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم مِنَ اللَّهِ﴾ فرمود شما که انقلاب کرديد در مدينه بايد يادتان باشد يک کاخ‌نشيني در قبال شما قرار داشت به نام يهودي‌هاي خيبر. شما کوخ‌نشين بوديد، نه شما فکر مي‌کرديد که دست بالا داشته باشيد، نه دشمنانتان فکر مي‌کردند که فرار کنند: ﴿مَا ظَنَنتُمْ أَن يَخْرُجُوا وَ ظَنُّوا أَنَّهُم مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم مِنَ اللَّهِ﴾، شما فکر نمي‌کرديد که کاخ‌نشين برود و کوخ‌نشين بماند، با چه معياري اينها برود و فرار کنند؟ اینهایی که نسيه به شما نمي‌دادند! نه دوست فکر مي‌کرد نه دشمن، هم آنها فکر مي‌کردند که مي‌مانند، هم شما فکر مي‌کرديد که رفتني نيستند، ولي ديديد که ما اين کار را کرديم. اين همان خداست، جريان انقلاب هم واقع همين طور بود. تمام ارتش زير پوشش آمريکا بود. تمام قدرت‌ها مال آنها بود. ديديد يک روزه حل شد.

حضرت آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: خداوند در قرآن فرمود به اينکه يک عده هستند که می‌گويند قدرت حق مي‌آورد: ﴿قَدْ أَفْلَحَ الْيَوْمَ مَنِ اسْتَعْلي﴾ هر کس مقتدر است حق با اوست الآن آمریکا چرا خودش را ذی‌حق می‌داند؟ امضا می‌کند بعد زیر امضا می‌زند؟ برای اینکه می‌گوید قدرت، حق می‌آورد، در بخش‌های فراوانی از قرآن کریم دارد که با اینها مبارزه کنید، نه برای اینکه کافر هستند، می‌شود با کافر کنار هم زندگی کرد؛ اما اینها کسانی هستند که ﴿لاَ یرْقُبُونَ فِی مُؤْمِنٍ إِلّاً وَ لاَ ذِمَّةً﴾  إِل و ذمّه یعنی تعهد، یعنی امضا، یعنی برجام. گفت اینها این جوری هستند؛ امروز امضا می‌کنند فردا زیر امضا می‌زنند. اینها اهل میثاق و کنوانسیون و امضا و تعهد و اینها نیستند لذا با اینها نمی‌شود زندگی کرد. با اين منطق شما چگونه مي‌خواهيد زندگي کنيد؟حالا که افتاديم و داريم مبارزه مي‌کنيم بايد به يک جايي تکيه کنيم، باید به خدا تکیه کنیم.

وی تاکید کرد: ما در راه مقابله با این دشمنان باید به یک جایی تکیه کنیم. ملتحد یعنی تکیه‌گاه، فرمود: ﴿وَ لَن تَجِدَ مِن دُونِهِ مُلْتَحَداً﴾، یک سنگرگاهی وجود دارد به نام خدا، لذا ایمانمان، این را باید حفظ بکنیم، نه بیراهه برویم، نه راه کسی را ببندیم، مواظب باشيم که نظام آسيب نبيند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در توصیه به مسؤولان و آحاد ملت اظهار داشت: نگذاریم جامعه ملتهب بشود، اینکه بازار ملتهب بشود و به واسطه آن جامعه ملتهب بشود، درست نیست. حالا که داریم با دشمنان و مشکلات مبارزه می‌کنیم باید به یک جایی تکیه کنیم و در قرآن فرمود یک تکیه‌گاه و سنگر بیشتر نیست و آن خداست: ﴿وَ لَن تَجِدَ مِن دُونِهِ مُلْتَحَداً﴾ و وجود مبارک امام رضا فرمود ما شرط این سنگر هستیم. «وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا». ما اين راهمان مشخص است./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات