۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۷۲۸۷۳

اجلاسیه شهدای محور مقاومت در کرج برگزار می‌شود

مسؤول کمیته علمی تخصصی یادواره شهدای البرز گفت: اولین اجلاسیه شهدای محور مقاومت، ۱۹ مرداد ماه در منطقه کمالشهر کرج برگزار می‌شود.
روز بزرگداشت شهدا گرامی باد

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل زمانی معاون کنگره شهدای استان البرز، اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین اقداماتی که استان البرز در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و امتداد فرهنگ دفاع مقدس انجام داده؛ آموزش، برنامه ریزی و اعزام افسران جنگ نرم برای حفاظت از حریم آل الله است.

وی افزود: به همین جهت استان البرز به لحاظ فراوانی در تقدیم شهدا در حوزه مدافعین حرم به عنوان سومین استان در کشور محسوب می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: زاویه سن و جوان بودن شهدای محور مقاومت، نشانگر برپایی و برقراری فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس در این استان است.

زمانی گفت: به همین منظور در راستای برگزاری کنگره ملی ۵۲۱۹ شهید استان البرز، اولین اجلاسیه شهدای محور مقاومت با رویکرد ایده‌پردازی و شناخت صفت‌های پسندیده و والای شهدای والامقام محور مقاومت، اجلاسیه‌ای در روز ۱۹ مرداد ماه سال جاری در سالن ورزشی منطقه کمالشهر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از نکات برجسته اجلاسیه محور مقاومت، نشان دادن نقش افسران جنگ سخت، رزمندگان دفاع مقدس است که از فرهنگ عاشورایی آن دوران باقی مانده بودند و به عنوان فرماندهان جنگ نرم در حفاظت از حریم حرم آل الله به عنوان سرداران و فرماندهان این جنگ محسوب می‌شوند.

زمانی گفت: برای نشان دادن نقش این فرماندهان به نسل جوان و جاری کردن گفتمان انقلاب اسلامی برای تدوین تمدن نوین اسلامی اقداماتی در این اجلاسیه انجام خواهیم داد.

معاون کنگره شهدای استان البرز ابرازکرد: می‌توان به نقش بسیار مهم سرداران شهید در شهدای محور مقاومت به این نکته باید اشاره کرد که فرهنگ عاشورایی همیشه زنده است و برای نشان دادن تصویر مقتدری از نظام اسلامی رزمندگان همیشه پای کار هستند.

وی به اهم برنامه‌های پیش‌بینی شده اولین اجلاسیه شهدای محور مقاومت اشاره کرد و گفت: دعوت از خانواده تمام شهدای محور مقاومت، اجرای نمایشنامه توسط گروه فرهنگی فانوس و سخنرانی سردار جانشین نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی از جمله این برنامه‌هاست.

زمانی با بیان اینکه زمان برگزاری این اجلاسیه در آستانه ماه محرم است، افزود: این اجلاسیه، پیش‌مقدمه برگزاری کنگره ملی شهدا در مهرماه سال جاری خواهد بود.

ارسال نظرات