۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۵۷۲۸۵۱
آیت‌الله اراکی:

ملت ایران با تبدیل تحریم‌ها به فرصت از تهدیدات پیش‌رو عبور می‌کند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ملت ایران با تبدیل تحریم‌ها به یک فرصت شکوفایی اقتصادی از تهدیدات پیش‌رو عبور می‌کند.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله محسن اراکی با اشاره تهدیدات پوچ آمریکایی‌ها اظهار داشت: جمهوری اسلامی امروز یک تجربه 40 ساله را پشت سر گذاشته و این گونه نیست که در برابر تهدیدات تنها با زبان بخواهد پاسخ دهد، در روزگاری که همه قدرت‌های برزرگ دنیا دست به دست همه داده و صدام را پشتیبانی کردند و همه نوع تسلیحات در اختیار آنها قرار دادند، بسیار ضعیف‌تر از امروز بودیم.

وی افزود: دشمنان در آن روزگار نتوانستند از پس جمهوری اسلامی برآیند و ملت و رهبری و نیروهای رزمنده ما مشت محکمی به دهان متجاوزان کوبیدند این در حالی است که در آن روز شرایط اقتصادی ما سخت‌تر از امروز بود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ملت ما شرایط اقتصادی سخت را با اقتدار و با یکپارچگی پشت سر گذاشت، ما امروز پاسخ آمریکا را تنها با زبان نمی‌دهیم بلکه در عمل در گذشته پاسخ داده‌ایم و در آینده هم پاسخ می‎دهیم که نه تنها از فرصت این تحریم رنجی به خود راه نمی‌دهیم بلکه این را به عنوان یک فرصت بازسازی جدیدی برای یک مرحله جدید از اقتدار استفاده می‌کنیم.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: فصل جدیدی از اقتدار و جهش را به یاری خدا، مدیریت مسئولان و رهبری مقام معظم رهبری تجربه می‌کنیم، ترسی که نداریم هیچ بلکه به استقامت مردم و یاری خدا مطمئن هستیم، مکر بد صاحبان مکر را در خود می‌بلعد.

وی ادامه داد: راه حل مشکلات اقتصادی استقامت و صبر است، البته صبر اساس این عبور است، در سایه این صبر مدیران ما هم باید همت به خرج دهند و از تجربه‌های گذشته و تجربه‌های موفق دنیا بهره‌ببرند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: این شرایط تنها ویژه ما نیست، اینطور نیست که تنها ملت ما با این شرایط تحریم روبه‌رو شده باشند، همین ژاپنی که از کشورهای پیشرفته دنیا است، همین شرایط را تجربه کرده اما مردم آن با تلاش، جدیت و وحدت کشور خود را آباد کردند و توانستند یک قدرت اقتصادی چشمیگری را ایجاد کنند.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: یقین داریم که این شرایطی که امروز پیش آمده، با یاری خدا شاهد دوران جدیدی از شکوفایی اقتصادی برمبنای همین تحریم‌ها و بر اساس همین شرایط می‌شویم.

وی اضافه کرد: مردم ما این شرایط را به یک شرایط خودکفایی اقتصادی تبدیل می‌کنند، کشور و ملت ما کشور چهار فصل و پر از نعمتی است، جمعیت‌های ما لبریز از ذخایر الهی بوده که باید نیروهای دلسوز و توانا و مدیر شناسایی  کرده و با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از ثروت ملی مملکت خود را آنچنان بساریم که دیگران به ما محتاج باشند.

ارسال نظرات