۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۷۲۸۵۰
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

کاهش آسیب های اجتماعی در گرو ارتقای معنوی و فرهنگی جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی در گرو ارتقای معنوی و فرهنگی جامعه و همچنین حل مشکلات اقتصادی و بیکاری است.
آیت الله دری نجف آبادی | مراسم سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) در خمین

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار معاون سیاسی، امنیتی استاندار مرکزی و مدیران کل این حوزه در اراک اظهار داشت: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی یکی از اقدامات مهم و موثر تلاش برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و نهادینه سازی مولفه های دینی و سیره ائمه اطهار(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با معضلات اجتماعی بارها تاکید کرده اند و در این زمینه برنامه ریزی و اقدامات اثربخش درکشور و به تبع استان مرکزی ضروری است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی موجود، یکی از مباحثی که اهمیت بسیار دارد، تحکیم بنیان خانواده است، در این زمینه بایستی برنامه ریزی برای تسهیل در امر ازدواج و کاهش آمار طلاق در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان ساخت: چنانچه به دنبال آن هستیم که معضلات اجتماعی را کنترل کنیم، بایستی از آموزه های دینی و قرانی بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از مباحثی است که باید در این رابطه مدنظر قرار گیرد و در این زمینه لازم است که کار کارشناسی و برنامه ریزی اصولی انجام پذیرد تا بتوانیم در مسیر کاهش مشکلات اجتماعی گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: از سوی دیگر علاوه بر اقدامات فرهنگی و آموزشی و برنامه ریزی های اجتماعی، باید برای حل مشکلات اقتصادی نیز چاره اندیشی شود تا با فراهم آمدن شرایط اشتغال و درآمدزایی برای جوانان، زمینه تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی نیز مهیا شود.

ارسال نظرات