۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۷۲۸۴۹
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

تالیف کتاب ۲۵ جلدی فرهنگ نامه شهدای استان مرکزی در حال انجام است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ۲۵ جلد کتاب با عنوان فرهنگ نامه شهدای استان مرکزی در دست تالیف و تدوین می باشد که هم اکنون هفت جلد آن آماده چاپ است.
کتاب دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، محسن کریمی در نشست خبری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در اراک اظهار داشت: جامعه امروز نیاز دارد که سیره شهدا را به خوبی بشناسد، چراکه شهدا پاسداران واقعی دین و ولی خدا هستند، لذا از شهدا را به عنوان سربازان واقعی دین یاد می کنیم.

وی افزود: امسال مقارن با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استان مرکزی شاهد رویداد فرهنگی بزرگی است. یادگاران دفاع مقدس، همرزمان شهدا و سایر دلدادگان به فرهنگ ایثار در سال جاری وظیفه خطیری بر عهده دارند چراکه قرار است کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید گلگون کفن استان مرکزی برگزار شود.

کریمی با اشاره به اینکه سرزمین آفتاب زادگاه رهبر کبیر انقلاب و فرمانده بی بدیل دفاع مقدس به شمار می رود بیان داشت: با هدف انجام هرچه بهتر این رویداد بزرگ از چهار سال قبل با همت سپاه روح الله استان مرکزی، ستاد تدوین پیشینه رزم استان در ذیل مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه با ترکیب هشت کارگروه تخصصی شامل کارگروه تدوین نقش ادارات و سازمان ها در دفاع دمقدس، کارگروه عملیات های دفاع مقدس، کارگروه تبلیغات هنری، کارگروه تدوین و انتشار، کارگروه آمار و اطلاعات، کارگروه تاریخ شفاهی، کار گروه انقلاب اسلامی و کارگروه بانوان تشکیل شد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: سال گذشته با قطعی شدن برگزاری کنگره در سال جاری، شورای سیاست گذاری کنگره به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این ارتباط ۳۵ برنامه تفصیلی مصوب شد، همچنین ساختار سازمان کنگره با ترکیب دبیرخانه شامل پنج دایره، ستاد تدوین پیشینه رزم استان با ترکیب هشت کارگروه، ۱۰ کمیته اجلاس و هشت کمیته تخصصی شامل کمیته ویژه نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس، کمیته نظارت و بازرسی، کمیته طرح و برنامه و امور مالی، کمیته عمران، کمیته اقشار مردمی، کمیته فرهنگی، کمیته روابط عمومی و رسانه و کمیته امنیت، حفاظت و نیروهای مسلح تشکیل و ماموریت یافتند ۳۵ برنامه پیش بینی شده را در راستای تخصص پیگیری و به انجام برسانند.

کریمی تصریح کرد: از جمله وجه تمایز کنگره استان مرکزی با کنگره های سایر استان ها پرداختن به نقش فرماندهی امام در دفاع مقدس است که توسط کمیته ویژه نقش امام در حال تدوین است.

فرمانده سپاه روح الله ستان مرکزی ادامه داد: همچنین از دیگر وجوه تمایز این کنگره با سایر کنگره ها، برگزاری ۱۰ اجلاسیه در طول چهار ماه سال می باشد که در نوع خود بی نظیر است و از تاریخ بیست و ششم مهرماه سال جاری با اجلاسیه ورزشکاران آغاز و در دوم اسفند ماه با برگزاری اجلاسیه نهایی به پایان می رسد.

وی عنوان کرد: اجلاسیه ها شامل اجلاس ایثارگران، اجلاس بانوان، اجلاس فرهنگیان( دانش آموزان و فرهنگیان)، اجلاس دانشگاهیان، اجلاس کارگران، اجلاس ورزشکاران، اجلاس طلاب و روحانیون، اجلاس سنگر سازان بی سنگر و اجلاس نهایی است.

ارسال نظرات