۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۷۲۸۴۷
کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا:

مسؤولان آمریکا ادبیات خود را با ایران امروز تطبیق دهند

کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا گفت: مسؤولان آمریکا ادبیات خویش را با ایران امروز تطبیق دهند و بدانند ایران امروز ایران ۴۰ سال پیش نیست.
مرگ بر آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدرضا صدرالحسینی با اشاره به تهدیدات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا و واکنش جمهوری اسلامی ایران به این تهدیدها اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد جمهوری اسلامی ایران با توجه به انباشت تجربیات گوناگون در برخورد با تهدیدات سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی با بلوف‌های بی‌تجربگان سیاسی در آمریکا و نظامیان شکست‌خورده آنان در غرب آسیا عقب‌نشینی کرده و میدان مقابله را واگذار کند.

وی تصریح کرد: واقعیت‌هایی که باید در نظر داشته باشیم این است که توانمند‌های متعدد جمهوری اسلامی در همه ابعاد فوق برای مقابله همه‌جانبه با تهدیدات پوشالی آمریکا بسیار نسبت به دهه اول بعد از انقلاب بیشتر شده و همه ظرفیت‌های موجود برای مقاومت و خروج با پیروزی از این تهدیدها مهیا است.

کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با بیان اینکه ایران در دهه اول شروع وحشی‌گری‌های آمریکا با چند معضل در داخل و خارج رو به رو بود که امروز هیچ‌یک از آنان وجود  ندارد، افزود: در آن زمان ایران با یک تهاجم شدید نظامی مواجه شد و قبل از آن‌هم گروه‌ها و جریانات ضدانقلاب از جمله منافقین صدها نفر از مردم و مسئولان را به شهادت رسانده بود.

صدرالحسینی گفت: در حقیقت در دهه اول پیروزی انقلاب اسلامی، ایران هم درگیر جنگ داخلی بود و هم با نیروهای بعثی عراق در جنگ تحمیلی درگیری داشت، این در حالی است که  رئیس دولت وقت نیز وابستگی شدیدی به منافقین و آمریکا داشت و با فرار خویش در پاریس به آنان پیوست.

وی تصریح کرد: امروز ایران در شرایطی سخن می‌گوید که هیچ‌یک از این مشکلات را نداشته و در ضمن دارای مردم، ارتش و سپاهی باتجربه و مقتدر و با کارآمدی‌های فراوان در حمایت از منافع ملی است، در شرایط کنونی جایگاه ایران در منطقه و خارج از آن با دهه اول پس از انقلاب قابل مقایسه نبوده و نیست، در ضمن جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون برخوردار از دوستانی صدیق برای حمایت از منافع ملی در اقصی نقاط جهان است.

کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا بیان داشت: به نظر می‌رسد کاسب‌کار بزرگی که امروز در کاخ سفید لنگر انداخته لازم است با مسئولان سیاسی و فرماندهان نظامی دوره‌های قبل در آمریکا مشورت کند تا بفهمد شرایط ایران اسلامی در زمان حال چگونه است تا بتواند ادبیات خویش را با این ایران امروز تطبیق دهد.

صدرالحسینی با اشاره به اینکه جنگ سردی که بین دو کشور ایران و آمریکا در هفته‌های اخیر توسط آمریکایی‌ها انجام شد به اوج خود رسید، گفت: این جنگ  با توجه به مشکلات داخلی، عدم محبوبیت منطقه‌ای آمریکا و کارنامه درخشان ایران در مقابله پیروزمندانه با تروریسم کمی کاهش یافته است، اما باید بدانیم وحدت و انسجام و آمادگی لازم با محوریت شخص ولی‌فقیه زمان به همراه تلاش مضاعف دولتمردان و آمادگی همه‌جانبه نیروهای مسلح می‌تواند ما را از تشدید جنگ سرد نیز عبور دهد و کشور را به یک بازدارندگی قابل قبول برساند.

وی گفت: به نظر می‌رسد تعدادی از مقامات آمریکایی از جمله ژنرال متیس وزیر دفاع آمریکا  با نگاهی به واقعیت‌های موجود کمی سر عقل آمده و در کاهش تنش بین مقامات ارشد خویش تلاش می‌کند به احتمال قریب به یقین آنان می‌توانند با ترسیم واقعیت موجود در دو کشور و شکنندگی منافع آمریکا در غرب آسیا و در منطقه در کاهش این تنش توسط مقامات ارشد خویش مؤثر واقع شود.

کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا تأکید کرد: در حقیقت اتفاقات روزهای اخیر در منطقه باب‌المندب و پرواز بلند پهپاد انصارالله به مناطق اقتصادی عربستان از جمله مناطق نفتی آرامکو و فرودگاه ابوظبی می‌تواند چشم‌اندازی برای مسئولان بلندپایه کاخ‌سفید و فرماندهان نظامی آمریکا محسوب شود و به این طریق آنان به واقعیت‌های موجود منطقه و توانمندی‌های جمهوری ایران بیش از پیش پی ببرند.

ارسال نظرات