۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۵۷۲۸۴۲

طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان کرمانشاه در دوره میثاق طلبگی شرکت می‌کنند

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: ۱۲۰ طلبه جدیدالورود به مدت یک هفته از پنجم مرداد ماه در دوره میثاق طلبگی در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان صحنه شرکت می‌کنند.
میثاق طلبگی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی محمدی‌فر معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به فرایند جذب طلاب جدید، اظهار داشت: این فرایند شامل برگزاری آزمون ورودی، انجام مصاحبه که به عهده معاونت آموزش و امور صیانتی است و در مرحله سوم برگزاری میثاق طلبگی است.

وی از شرکت 120 طلبه جدید حوزه کرمانشاه در دوره میثاق طلبگی از پنجم مرداد ماه در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان صحنه خبرداد و افزود: براساس برنامه‌ریزی در دوره میثاق طلبگی، «دفتر اول رسم طلبگی»، «دفتر دوم آداب و اخلاق طلبگی» و «دفتر سوم نظام تعلیم و تربیت حوزه‌های علمیه» به طلاب جدیدالورود ارائه می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: در این دوره از حضور اساتید اخلاق و مشاوره اعزامی از قم آقایان مجاهدی و پَرنُو جهت برگزاری دروس اخلاق و مشاوره‌های فردی اخلاقی و  تحصیلی استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی‌فر افزود: اجرای برنامه‌های بصیرتی، محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز استانی، تجدید میثاق با شهدا و همچنین نشست صمیمی مدیریت استان با داوطلبان از دیگر برنامه‌های دوره میثاق طلبگی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه هر 15 نفر از داوطلبین به یکی از طلاب روحانیون برای برگزاری حلقه‌های معرفتی معرفی خواهند شد، گفت: افرادی که در ارزیابی نهایی حد نصاب امتیاز لازم را به دست آورند برای ادامه تحصیل به معاونت آموزش معرفی می‌شوند.

ارسال نظرات