۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۷۲۸۳۸
امام جمعه قزوین:

سکوت دلسوزان نظام متخلفان را جسورتر کرده است

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: امروز با سکوت نیروهای انقلابی و دلسوزان نظام، متخلفان جسورتر شده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار جوانان مومن و انقلابی استان قزوین تحت عنوان «اللاحقون» اظهار کرد: رویکرد این جمع اگر با سرعت و شیب تند در مسیر کار اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و تبلیغی قرار بگیرد شاید ما از فلسفه اصلی تشکیل مجموعه «اللاحقون» فاصله بگیریم.

وی عنوان کرد: مجموعه «اللاحقون» قصد دارد به گونه‌ای عمل کند که دچار روزمرگی و جناح زدگی نشود و همیشه به روز و دغدغه‌مند باشد، این مجموعه باید سرباز قرآن و پای کار مسجد و احیای دین، آمر به معروف و ناهی از منکر، اهل ذکر، اهل انقلاب و دغدغه‌مند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: حزب، جناح، جریان، گروه و فعال فرهنگی و سیاسی در جامعه ما زیاد است باید به دنبال کشف کمبودها باشیم، گاهی شاهد هستیم که مدیران فاسد در جایگاه مدیریتی قرار می‌گیرند؛ اما هیچ صدای اعتراضی بلند نمی‌شود این موضوع جای تاسف دارد.

امام جمعه قزوین در ادامه بیان کرد: اگر ما زنده هستیم و مفاسد اقتصادی در برابر چشمان ما در حال انجام است همه ما دچار هواهای نفسانی شده‌ایم، در صورتی‌که باید دِین خود را جدی گرفته و رسالت شهیدانی که بر زمین مانده را پیگیری کنیم، آیا عملکرد امروز ما مورد رضایت شهداست؟

وی با بیان اینکه ما باید با عملکرد خود احساس زنده بودن داشته باشیم، یادآور شد: اگر مفسدان با خیال آسوده به تخلف‌گری خود ادامه می‌دهند و صدای اعتراضی بلند نمی‌شود یعنی ما مرده‌ایم، اگر متخلفان و دنیاپرستان بدون نگرانی از اعتراض ما به دنبال تخلفات خود بودند یعنی ما زنده نیستیم و باید فاتحه خود را بخوانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: مجموعه اللاحقون باید به دنبال برداشتن رسالت‌های برزمین مانده بروند، این مجموعه باید مطالبه‌گر اجرای دین و عدالت در جامعه باشد و خود را بدهکار مسجد، دین و دستگاه‌های دولتی بداند زیرا هرکدام از شما می‌توانید در فضایی که حضور دارید تاثیرگذار باشید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: امروز با سکوت نیروهای انقلابی متخلفان جسورتر شده‌اند، چرا باید فضا اینگونه شده باشد و در فضاهایی که نیاز است زنده بودن ما به چشم بیاید، حرکتی دیده نمی‌شود؟

وی تاکید کرد: در مجموعه اللاحقون نباید نگاه چپ و راست وجود داشته باشد؛ بلکه باید دین‌مداری، قرآن‌مداری، ولایت‌مداری و مسجد مداری دیده شود، تجربه تاریخی ثابت کرده است زمانی‌که پای منافع دنیایی به میان می‌آید چپ و راست و اصولگرا و اصلاح‌طلب جایگاه خود را از دست می‌دهد.

امام جمعه قزوین افزود: ما نباید خود را اسیر واژه‌های نخ‌نما شده چپ و راستی قرار دهیم؛ هدف ما مسلمانی است و عنادی با هیچ جناحی نداریم و هرکس که انسانیت داشته باشد مورد احترام است و هرکس انسانیت نداشت، دست رد به سینه او می‌زنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نباید خود را بدهکار عناوین چپ و راست کرد، ابراز کرد: مساجد، نمازجمعه و شعائر دینی مخصوص به همه مسلمانان و پایبندان به دین است و هیچ جایگاهی مخصوص هیچ جناح خاصی نیست و مجموعه اللاحقون پذیرای همه سلایق فکری است.

وی ادامه داد: این نکته که امروز اراده شیطان بر جهان حاکم است تعبیر درستی نیست؛ اگر خدای متعال اجازه نمی‌داد کافران در دنیا هیچ غلطی نمی‌توانستند بکنند، اگر خداوند اجازه فعالیت به شیطان نمی‌داد او نابود می‌شد؛ صلاح ما انسان‌ها این بود که به شیطان اجازه اغواگری داده شود؛ زیرا انسان باید در مبارزه با شیطان، انسانیت خود را پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اذعان کرد: خدای متعال به ما فرموده که هر لحظه باید با شیطان مبارزه کنید تا فریفته نشوید، این شیطان می‌تواند شیطان جنّی، اِنسی، امریکا و حامیان او، دزد بیت‌المال یا مفسد اقتصادی و مدیریتی باشد.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه دو اراده شیطانی و خدایی وجود دارد، عنوان کرد: ما باید با سنجش عملکرد خود دریابیم که تحت نفوذ کدام اراده قرار داریم، دنبال کردن هوای نفس یعنی جانبازی در راه تحقق اراده شیطان.

وی در پایان گفت: در مجموعه اللاحقون ما به دنبال این موضوع هستیم که خود را به گونه‌ای تربیت کنیم که به سرباز اراده خدا تبدیل شویم، امروز اصلاح جامعه و رفع نیازهای مردم نیازمند سرباز خدا شدن است و اراده خدا در مسیر تشکیل حکومت مستضعفین و جبهه حق است.

ارسال نظرات