۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۷۲۷۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

امسال ۲۵۰۰ مبلغ به مناطق مختلف آذربایجان غربی اعزام شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از اعزام دو هزار و ۵۰۰ مبلغ از ابتدای سال تاکنون به مناطق مختلف استان خبر داد.
حجت الاسلام داداش زاده

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد داداش زاده با بیان اینکه این مبلغین با هدف تبیین فلسفه اسلام،مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رفع شبهات دینی در اذهان مردم به خصوص نسل جوان به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام شده اند افزود: این تعداد مبلغ برای امر تبلیغ در مناسبت های دینی اعتکاف، مبعث حضرت محمد(ص)، هفته مهدویت و نیز دهه کرامت به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۴ هزار نفر روز تبلیغ طی امسال توسط مبلغان اعزامی استان انجام شده است اظهارداشت: از این تعداد مبلغ اعزامی ۳۲۰ نفر طی دهه کرامت امسال با حضور در مناطق مختلف استان به امر تبلیغ پرداختند.

حجت الاسلام داداش زاده با اشاره به نقش متولیان فرهنگی از جمله روحانیون در تقویت بنیان های فرهنگی مردم و آگاهی بخشی به آنها، اضافه کرد: آموزش معارف دین، احکام، قرآن، برپایی نماز جماعت، مشاوره و مباحث اخلاقی و فرهنگی از محورهای اصلی فعالیت های مبلغان دینی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به هم مرزی استان با سه کشور خارجی و قرار گرفتن استان در راس هجمه های فرهنگی گفت: آموزش و تربیت دینی و فرهنگی، بالا بردن سطح آگاهی و دانش مردم روستا، مشارکت دادن مردم به خصوص در روستاها از آثار حضور مبلغان دینی است.

حجت الاسلام داداش زاده با بیان اینکه از دو هزار و ۷۶۰ روحانی در استان ۸۰۰ روحانی در شهرستان ارومیه ساکن هستند خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۰۰ روحانی در سامانه سجام ساماندهی شده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در حال حاضر اطلاعات مبلغان استان های مختلف کشور در این سامانه جمع آوری می شود افزود: مبلغان و روحانیان برادر و خواهر می توانند با ثبت اطلاعات در سامانه سجام اقدام کرده تا در مناسبت های مختلف سال بر اساس نیاز مساجد مناطق شهری و روستایی مختلف، برای فعالیت تبلیغی اعزام شوند.

ارسال نظرات