۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۷۲۶۳۷
به میزبانی رودان برگزار شد؛

آیین افتتاحیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در هرمزگان

​مراسم افتتاحیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان هرمزگان به میزبانی شهرستان رودان برگزار شد.
قران

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، فیصل ضرغامی فرماندار شهرستان رودان در آیین افتتاحیه این مرحله از مسابقات سراسری قرآن کریم در استان هرمزگان اظهارداشت: مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان هرمزگان به میزبانی شهرستان رودان به مدت دو روز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این مرحله از مسابقات در روزهای چهارم و پنجم مردادماه در سالن پیامبر اعظم (ص) شهرستان رودان با حضور متسابقین از سراسر استان هرمزگان برگزار می‌شود.

فرماندار رودان در پایان تصریح‌کرد: آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز جمعه پنجم مردادماه برگزار خواهد شد.

انس با قرآن نتیجه مسابقات قرآنی باشد/ضرورت نهادینه‌کردن آموزه‌های قرآنی در زندگی

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر ضرورت نهادینه‌کردن آموزه‌های قرآنی در زندگی گفت: انس با قرآن باید خروجی و نتیجه مسابقات قرآنی باشد.

در ادامه، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی با اشاره به حدیثی پیرامون اهمیت و جایگاه قرآن در زندگی اظهار داشت: در حدیثی چنین بیان شده که هر وقت ظلمت و تاریکی بر شما چیره شد قرآن بخوانید، این بیانگر آن است که قرآن روشن‌کننده مسیر زندگی بشریت است.

وی در ادامه به نتیجه مسابقات قرآنی اشاره‌داشت وافزود: انس با قرآن باید مهم‌ترین خروجی و نتیجه این مسابقات باشد، وقتی به سراغ کتاب انسان‌ساز قرآن می‌رویم باید از مفاهیم آیات آن نهایت بهره را ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح‌کرد: اگر بخواهیم ملت قدرتمند و غیرقابل نفوذ باشیم باید آموزه‌های قرآنی را در زندگی نهادینه کنیم چراکه قرآن کریم راه صحیح زیستن را به ما می‌آموزد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی بیان‌کرد: امروز استکبار از راه سفره مردم قصد دارد به اهداف شوم خود دست یابد، به همین دلیل از طریق گرانکردن بی رویه اجناس، مردم را تحت فشار قرار داده است.

وی در ادامه تاکیدکرد: برای مقابله با این اقدام دشمن و شکستن شاخ استکبار باید اقدامات جدی را انجام داد.

امام جمعه بندرعباس، عدم نظارت دولت و دیگری گرایش بی رویه مردم به خرید اجناس گران دو عامل مهم در افزایش قیمت اجناس عنوان‌کرد و گفت: تولید و اشتغال دو امر مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ابرازداشت: آمریکای ملعون زمانی وارد عمل میشود که اوضاع کشور نامناسب باشد، به عنوان مثال، گرانی بی‌رویه و نابسامانی بازار در روزهای اخیر و تلاش دشمن برای برهم زدن آرامش بازار نمونه بارز اقدام خبیثانه آمریکا و همدستانش است.

وی با اشاره به وظیفه دولت و دستگاه قضایی در برخورد با اخلالگران اقتصادی تاکیدکرد: دولت باید زالوصفتان را از بدنه اقتصاد کشور جدا کند.

آغاز فینال رشته قرائت مسابقات قرآنی استان هرمزگان

مرحله نهایی رقابت در رشته قرائت همزمان با دومین روز از مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم با رقابت چهار قاری برگزیده در شهرستان رودان آغاز شد.

همزمان با دومین روز از برگزاری مسابقات قرآنی استان هرمزگان، مرحله نهایی چهار قاری راه یافته از مرحله مقدماتی و نیمه نهایی به فینال رشته قرائت، با قرائت محمد دهشت آغاز شد.

عماد ناصری، یوسف جعفرزاده و وحید مهدی زاده از دیگر قاریان راه یافته به مرحله فینال مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم استان هرمزگان هستند.

با پایان قرائت راه یافتگان به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته قرائت، پرونده رقابت بیش از 250 نخبه قرآنی این مرحله بسته می شود.

سیادت و سروری جامعه اسلامی را در گرو عمل به قرآن است

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، سیادت و سروری جامعه اسلامی را در گرو عمل به قرآن دانست و گفت: لازمه تحقق جامعه طراز اسلامی، حرکت کردن به سمت فرهنگ قرآنی است.

حجت الاسلام حسینی در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در سالن پیامبر اعظم(ص) شهرستان رودان با اشاره فرامین مقام معظم رهبری(حفظه الله) در دیدار با نخبگان قرآنی، خاطرنشان کرد: معظم له در این در این دیدارها فرمودند که علی رغم همه حرکت های مبارک قرآنی در کشور، کماکان از قرآن دور هستیم و با قرآن بیگانه ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید روز به روز به قرآن نزدیکتر و نسبت به فراگیری آن اهتمام بیشتری داشته باشیم، افزود: برای حاکمیت قرآن انقلاب کردیم تا قرآن در همه بخش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... حاکم شود.

حجت الاسلام حسینی با اذعان به اینکه زمانی قرآن در جامعه حاکم می شود که همه ما اندیشه قرآنی داشته باشیم، عنوان کرد: مدرسه، دانشگاه، رسانه و ادارات جامعه اسلامی باید با فرهنگ قرآنی اداره شود.

وی با بیان اینکه اگر هنوز روحیه خدمت پیدا نکرده ایم به دلیل حاکم نبودن روحیه قرآنی است، اذعان کرد: هنوز برخی از مدیران ما اندیشه غربی دارند و از همین رو نیز در اموری که به آنها سپرده شده است نتوانسته اند اندیشه قرآنی را حاکم کنند.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اگر در جایی شاهد بی عدالتی، موازی کاری و اسراف هستیم به دلیل دوری از فرهنگ قرآن است.

وی در ادامه ضمن تحسین همکاری ادارات مختلف در برپایی مسابقات قرآنی استان هرمزگان به میزبانی شهرستان رودان، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در خراسان شمالی فرمودند که مشکل ما در گشور بلد نبودن کار جمعی است.

حسینی ریشه و منشا بسیاری از مشکلات کشور را داخلی ذکر کرد و گفت: اگر مسئولان در حوزه های مختلف بتوانند در کنار یکدیگر بایستند و با هم همکاری کنند بسیاری از مشکلات امروز جامعه از بین خواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید گفتمان قرآنی در جامعه حاکم شود، به احادیثی نبوی اشاره کرد و افزود: رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند:«شریف ترین امت من، حاملان قرآن هستند». از این رو موظف هستیم که از فهالان قرآنی تجلیل کنیم.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از هرمزگان به عنوان استانی با ظرفیت فوق العاده در اجرای برنامه های قرآنی نام برد و بیان کرد: هرگاه نوجوان و جوانی از هرمزگان به حوزه حفظ، قرائت، تفسیر و معارف قرآن ورود پیدا می کند با موفقیت روبرو می شود زیرا زمینه در این استان نسبت به سایر استان ها مهیاتر است.

وی در پایان به اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲ در راستای عمل به فرامین رهبری در راستای تربیت ۱۰ میلیون حافظ اشاره و اظهار کرد: این طرح با محوریت حفظ جزء سی ام در سه فصل تابستان، پاییز و زمستان برگزار و در پایان هر فصل نیز آزمون الکتریکی و در پایان هر سه فصل نیز آزمون حضوری برگزار و به برگزیدگان جوایز ارزنده ای نظیر خودرو، کمک هزینه سفر به حج عمره، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و هزاران جوایز نقدی دیگر اهدا خواهد شد.

 قرآن دستورالعمل زندگی است

سپس فریدون همتی استاندار هرمزگان از قرآن به عنوان دستورالعمل زندگی یاد کرد و گفت: با عمل به دستورات قرآن ما می توانیم در رفتارهای صحیح اجتماعی از همه پیش رو تر باشیم.

وی از قرآن به عنوان کتاب زندگی نام برد و اظهار کرد: مدینه فاضله با عمل به دستورات قرآن کریم محقق می شود.

استاندار هرمزگان افزود: اتحاد جامعه اسلامی و دوری از رفتار غلط در سایه عمل به تعالیم و دستورات قرآن کریم محقق می شود.

دکتر همتی در ادامه به اقدامات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول 40 سال اخیر اشاره و با بیان اینکه امنیت از بالاترین نعمت هاست، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی یکی از بهترین کشورها در زمینه داشتن امنیت است.

وی با تاکید بر لزوم انجام کار فرهنگی و ترویج آموزش عمومی در جامعه، گفت باید مسئولیت پذیری را ترویج کنیم تا هرکس به وظایف خود به شکل درستی عمل کند.

استاندار هرمزگان، قرآن را مایه افتخار جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: قرآن دستورالعمل زندگی ماست و با عمل به دستورات قرآن ما می توانیم در رفتارهای صحیح اجتماعی از همه پیش رو تر باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش های تولید، اشتغال و سرمایه گذاری انجام داده و همچنان این کار را انجام می دهد، تاکید کرد: در این زمینه  فرهنگ سازی در میان مردم را نیز باید جدی بگیریم.

همتی با اشاره به برخی مسائل مهم استان از جمله در زمینه تامین آب، افزود: تلاش ما بر این است آب شرب بندرعباس در آینده نزدیک و تا پایان سال 98 به طور کامل از آب شیرین کن ها تامین شود که با این کار فشار از روی سدهای شرق هرمزگان برداشته می شود.

وی ادامه داد: همچنین 200 پروژه آبخیزداری چند منظوره که عمده آنها در شرق هرمزگان خواهد بود در این استان اجرا می شود که به تامین آب آشامیدنی و کشاورزی کمک می کند.

استاندار هرمزگان خواستار افزایش اختیارات استان ها شد و اضافه کرد: اگر به استان ها اختیارات داده شود، استان ها شکوفا می شوند و اگر در هر استان با حضور مدیران و کارشناسان، نسخه مخصوص همان استان نوشته شود، رضایتمندی مردم نیز افزایش خواهد یافت.

همتی یادآور شد: گازرسانی به شهر رودان نیز در حال آغاز شدن است و اجرای آن در یک فاز با سرعت پیگیری می شود.

وی عنوان کرد: تاکید داشته ایم که هر هفته یکی از مدیران کل استان در نماز جمعه شهرستان های هرمزگان طبق برنامه زمان بندی حضور یابند و به مسائل و مشکلات مردم از نزدیک رسیدگی کنند که این کار نیز اجرایی می شود.

دکتر همتی، مسابقات استانی قرآن کریم را محفل با شکوهی دانست که برای تشویق نوجوانان و جوانان به سمت قرآن بسیار موثر است و بیان کرد: در سایه وحدت و انسجام و همگرایی، امنیت و اقتدار ملی افزایش خواهد یافت و راه نفوذ دشمن بسته می شود.

گفتنی است؛ در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم استان هرمزگان که با حضور دکتر همتی استاندار هرمزگان، حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر نماینده شرق هرمزگان در مجلس، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس، حجت الاسلام گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، ضرغامی فرماندار رودان و جمعی از مدیران شهرستان برگزار شد، از برترین های این دوره از مسابقات تجلیل به عمل آمد.

مرحله استانی مسابقات قرآن با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد

مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم پس از دو روز رقابت فشرده در شهرستان رودان با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

در این مرحله از مسابقات 250 نفر در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، تفسیر، دعاخوانی و حفظ موضوعی شرکت کردند.

هیات داوران این دوره از مسابقات در رشته قرائت برادران یوسف جعفرزاده، محمد دهشت و وحید مهدی زاده هر سه نفر از بندرعباس را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم این رشته معرفی کرد.

در همین رشته و در بخش خواهران نیز معصومه کریمی از بندرعباس اول، فاطمه سالم از رودان دوم و خدیجه قاسمی از میناب سوم شد.

در رشته ترتیل برادران نیز عبدالرحمن نیکخواه از بندرعباس، سید حسین رودباری زاده از بندرعباس و یوسف ملاحی از بستک به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

هیات داوران در این رشته و در بخش خواهران نیز بتول جعفری از میناب، فاطمه باقری از رودان و زینب عطایی پور از رودان را به ترتیب اول تا سوم انتخاب کرد.

حسین درستکار از بندرعباس، احمد غلفانی از بندرلنگه و مصعب تنگ‌ریز از بندرلنگه در بخش برادران رشته حفظ کل و همچنین اعظم محمدی از پارسیان، لیلا افضلیان از بندرعباس و حکیمه جعفری از پارسیان در بخش خواهران رشته حفظ به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

هیات داوران در رشته اذان نیز رضا باربد از جزیره قشم را به عنوان نفر اول، محمد فرقانی از رودان دوم و ذبیح الله محبی نژاد از بندرعباس را به عنوان نفر سوم و در رشته دعاخوانی نیز مرتضی صفرزاده از بندرعباس اول و حسین سهرابی از بندرعباس را به عنوان نفر دوم برگزید.

علی محبی پور از بندرلنگه، محمود مروت از بستک و امیر وحدانی از بستک در بخش برادران و سعیده ماهرو از بندرعباس، فاطمه سلیمان پور از بندرعباس و لیلا زاهدی از میناب در بخش خواهران رشته حفظ 20 جزء به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ 10 جزء نیز در بخش برادران عبدالله رکاب از پارسیان اول، یوسف بزمه و سلاح الدین اژدری هر دو از بندرلنگه به ترتیب دوم و سوم شدند و در بخش خواهران نیز زینب فراریان از قشم اول، زینب آسن از بندرعباس دوم و کلثوم زاهدی از میناب سوم شد.

هیات داوران، ابراهیم جهانگیری از حاجی آباد، علی ادریزه از بستک و حسین قریسی از پارسیان را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم رشته حفظ پنج جزء و همچنین نرگس هاتفی و مریم اعلمی هر دو از بندرعباس،  گل پری درخور از بستک را به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم بخش خواهران این رشته معرفی کرد.

سید سجاد محبی، طاهره محمد حسینی و نواب طاوسی به عنوان نفرات اول تا سوم رشته تفسیر و فاطمه میرآغایی و عبدالله ایرانی هم نفرات برتر رشته حفظ موضوعی معرفی شدند./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات