۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۷۲۶۳۴
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

مسؤولان مصلحت مردم را بر منافع شخصی خود مقدم بدارند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان، پرورش نیروی انسانی را یکی از شاخصه های امام رضا(ع) عنوان‌کرد و گفت: مدیر با اخلاق، جامعه را به تعالی می‌رساند.
حجت الاسلام میرزایی

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکیر میرزایی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: به فرموده پیامبر اکرم(ص) بارگاه مطهر امام رضا(ع) قطعه‌ای از بهشت است که می‌توان از این تشبیه، دو تعبیر داشت، نخست اینکه انسان با ورود به حرم مطهر حضرت رضا(ع)، به نشاط و صمیمت معنوی دست می‌یابد که این حالت هنگام ورود به بهشت نیز به انسان دست می‌دهد.

وی در ادامه افزود: تعبیر دیگر این‎که انسان در حرم مطهر امام رضا(ع) تنها به یاد خدا و مسائل معنوی است و در بهشت نیز همه به یاد خدا هستند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به سیره و سبک زندگی امام رضا(ع) تصریح‌ کرد: بزرگترین درس مکتب و زندگی امام رضا این است که مصالح مسلمین را بر منافع شخصی خود مقدم بداریم.

حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: پذیرش ولایتعهدی مأمون کار ساده‌ای نبود، اما عده‌ای از شیعیان مخالف این اقدام امام بودند درحالی که حضرت رضا(ع) در انجام این اقدام، منافع شخصی نداشت و مصالح مسلمین را درنظر گرفت.

وی در ادامه بیان‌ داشت: به‌واسطه پذیرش ولایتعهدی مأمون از سوی امام رضا(ع)، شیعیان به آرامش نسبی رسیدند، فرهنگ اهل بیت(ع) گسترش یافت و شیعیان نیز توانستند در ممالک اسلامی پراکنده شوند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان تاکیدکرد: آنچه امروزه باید از زندگی امام رضا(ع) بیاموزیم این است که هر مسؤولی در هر جایگاهی باید به وظیفه خود به خوبی عمل کند، آن امام همام(ع) به ما یاد داد که هر کس در منصبی موظف است ماموریت و رسالت خود را به نحو احسن به انجام برساند.

حجت‌الاسلام میرزایی در ادامه به دیگر شاخصه امام رضا(ع) اشاره‌داشت و گفت: حضرت رضا(ع) به ما آموخت که فرهنگ اهل بیت(ع) همان فرهنگ قرآن است، برخی مواقع عده‌ای قرآن را بدون اهل بیت(ع) و برخی دیگر بر عکس گروه نخست، اهل بیت(ع) را بدون قرآن قبول دارند، درحالی که اهل بیت(ع) و قرآن باید درکنار یکدیگر باشند و این دو جدایی‌ناپذیرند.

وی، پرورش نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین جریان در جامعه اسلامی را دیگر شاخصه امام رضا(ع) عنوان‌کرد و گفت: موفقیت و پیشرفت جامعه اسلامی نیازمند تربیت و پرورش نیروی انسانی است، مدیر با اخلاق، جامعه را به تعالی می‌رساند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) تاکیدکرد: به فرموده آن امام همام، مؤمن باید سه خصلت رازداری، مهربانی با مردم و صبر در برابر سختی‌ها را به ترتیب از خدا، پیامبر (ص)و ولی خدا داشته باشد./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات