۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۷۲۶۱۴
امام جمعه تبریز:

تهدید آمریکا، با شدیدترین پاسخ نیروهای مسلح همراه خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که تهدید نظامی آمریکا، با شدیدترین پاسخ نیروهای مسلح همراه خواهد بود، گفت: آمریکا حق ندارد؛ امنیت منطقه را با سیاست‌های خصمانه و جنگ‌طلبانه خود مختل کند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر شنبه در شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که در اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد، با اشاره به تهدیدهای اخیر رییس جمهور آمریکا اظهار داشت: آغاز هر جنگی علیه ایران، امنیت کل جهان را مختل خواهد کرد.

وی با اشاره به موضع‌گیری سخت و جدی فرمانده سپاه قدس در برابر تهدیدهای توخالی ترامپ خاطرنشان کرد: با توجه به اظهارات سردار سلیمانی، ایران کاملا آماده مقابله با تهدیدهای دشمنان است؛ سردار سلیمانی چنان با اطمینان آمریکا را تهدید به نابودی منافع کرد که دشمنان نمی‌توانند تصورش را بکنند.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که تهدید نظامی آمریکا، با شدیدترین پاسخ نیروهای مسلح همراه خواهد بود، تصریح کرد: آمریکا حق ندارد؛ امنیت منطقه را با سیاست‌های خصمانه و جنگ‌طلبانه خود مختل کند، هر چند ایران اسلامی آماده مقابله با هرگونه تحرک احتمالی وابستگان غرب در منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: پاسخ سردار سلیمانی نسبت به اظهارات اخیر ترامپ در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت، تا جایی که بسیاری از نوشتند؛ تهدید ایران علیه آمریکا به ویژه سردار ایرانی به قدری جدی شده که آمریکا اگر آغازگر جنگ باشد دیگر پایان دهنده آن نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف شورای فرهنگ عمومی استان و ضرورت پیگیری و اجرای مصوبات جلسات گذشته اظهار داشت: این شورا وظیفه سیاست گذاری کلان در امور فرهنگی جامعه را بر عهده دارد، البته باید خروجی جلسات نیز در سطح جامعه ملموس باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم قرار گرفته‌ایم، گفت: فرهنگ غلط عزاداری در ایامی که هنوز ماه محرم فرا نرسیده و همزمان با عید غدیر است، باید برچیده شود، اقدام برخی از هیأت های مذهبی در پیشواز ماه محرم امری مطلوب نیست.

وی با تأکید بر این‌که همه عزاداری‌ها باید بعد از عید غدیر برگزار شود، تصریح کرد: تولی و تبری یکی از مهم‌ترین فروع دین مسلمانان است، افراط و تفریط در هر امری حتی عزاداری برای اهل بیت عصمت و طهارت نیز مذموم است، نباید با برخی کارها بهانه دست دشمنان اسلام و تشیع داده شود./935/پ204/ب1

ارسال نظرات