۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۷۲۴۱۸
آیت الله میرباقری:

معرفت به مقام ائمه اطهار از تکالیف مؤمنان است

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از تکالیف ما معرفت به مقام معصومین(ع) است و درجات انسان به همین مقامات معرفتی است.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که امروز در حسینیه آیت الله حق شناس به مناسبت میلاد امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: یکی از تکالیف ما معرفت به مقام معصومین(ع) است و درجات انسان به همین مقامات معرفتی است.

وی افزود: درجات مومنین، درجاتی است که در ولایت اهل بیت(ع) و همراهی ایشان پیدا کرده‌اند. معرفت انسان به خدای متعال، به اندازه معرفت به امام است زیرا امام آینه معرفت خداست. بهترین راه رسیدن به معرفت امام، قرآن است.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: خداوند متعال راه رسیدن به سیره ائمه(ع)، انبیا و خلفای خود را معرفی کرده است بنابراین بهترین راه شناخت اولیای الهی، مراجعه به قرآن و معارف اهل بیت است.

وی در ادامه بیان داشت: بسیاری از معارف قرآن، باطنی است و کسانی که اهل باطن و فهم قرآن هستند می‌‌توانند از مدخل قرآن به اهل بیت(ع) معرفت پیدا کنند بنابراین ممکن است اگر کسی اهل باطن نباشد بعد از مطالعه قرآن بگوید در قرآن صحبتی از ائمه نیست.

آیت الله میرباقری اظهار داشت: کسانی که اهل تحمل و بندگی هستند، قرآن راه فهم حقایق الهی و معارف اهل بیت را به روی آنها باز می‌کند. بسیاری از افراد ده‌ها جلد تفسیر قرآن نوشته اند اما چیزی از حقایق آن نفهمیده‌اند.

وی افزود: اگر کسی متن قرآن را درک و فهم کند، سراسر قرآن توجه به امام است همانطور که سراسر آن توجه به توحید است. قرآن، سراسر معارف اهل بیت، دشمنان ائمه و نقشه های آنها است. به روایتی قرآن اگر سه بخش شود یک بخش آن درباره مقامات اهل بیت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ائمه اطهار(ع) خصوصیات و عناوین مختلفی در قرآن ذکر شده است که به واسطه آنها انسان می‌تواند در وادی توحید قدم بگذارد. ائمه(ع) کلمه نور الهی و نشانه‌ها و آیات الهی هستند. امام باب الله است. امام در قرآن به طور کامل معرفی شده است. شناخت ائمه(ع) بر ما واجب و لازم است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات