۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۷۲۳۷۳
امام جمعه بروجرد:

فرهنگ سازی لازمه هدایت جوانان به کسب مهارت های مختلف است

امام جمعه بروجرد با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات بیکاری و اشتغال زایی، گفت: رفع این مهم نیازمند فرهنگ سازی و هدایت و تشویق جوانان به سمت فراگیری مهارت های فنی حرفه ای و ورود به بازار کار است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه بروجرد، ظهر امروز در دیدار با کارکنان فنی و حرفه ای این شهرستان به مناسبت هفته مهارت که در دفتر امام جمعه بروجرد برگزارشد، گفت: داشتن مهارت و مهارت آموزی لازمه اشتغال زایی است.

وی از نسل جوان به عنوان سرمایه های جامعه یاد کرد و افزود: با آموزش مهارت های لازم و با توجه به نیاز روز جامعه باید در زمینه رفع مشکلات بیکاری و معیشتی جوانان گام برداشت.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه خلأ آموزش های دانشگاهی، نبود مهارت های عملی است، تأکید کرد: سازمان فنی و حرفه ای باید این مشکل و خلأ را جبران کند.

وی در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری جوانان و منتظر کارهای اداری خاطرنشان کرد: این مشکلات ناشی از نبود مهارت های لازم بوده و جوانان به دلیل اینکه در هیچ زمینه ای مهارتی ندارند، نمی توانند وارد بازار کار شوند و این امر باید در مراکز دانشگاهی و فنی و حرفه ای جبران شود.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به جامعه به ویژه بین نسل جوان برای کسب مهارت های مختلف بیان داشت: بصیرت بخشی و روشنگری بین خانواده ها و نسل جوان لازمه هدایت جوانان به کسب مهارت های لازم است.

وی عنوان کرد: برای اینکه جوانان به بازار کار ورود پیدا کنند و با اشتغال زایی مشکلات اقتصادی و معیشتی را برطرف سازند، باید مهارت لازم برای ورود به شغل مورد نظر خود را کسب کنند./9451/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات