۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۷۲۱۹۶
آیت الله نوری همدانی در مراسم افتتاح زائرسرای رضوی:

مردم ارادتمند به نظام و ولایت هستند/ خدمت رسانی به زائران اقدامی ارزشمند است

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی مردم کشور را ارادتمند به نظام و ولایت دانست و گفت: برخی از مردم آرزوی زیارت حرم رضوی را در دل می پرورانند، اما وسیله و امکانات برای این سفر ندارند، اما آستان قدس سعی کرده این آرزو را با فراهم کردن امکانات برای آنان برآورده کند که این حرکت بسیار ارزشمند و با فضیلت است.
زائر سرا سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی در دارالقرآن علامه طباطبائی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم افتتاحیه فاز نخست زائر سرای رضوی عصر دوشنبه با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و تنی چند از مسؤولان استانی و شهری در منطقه چمن برگزار شد.

این زائر سرا که در راستای عمل به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مسیر تکریم زائران بارگاه رضوی و با دستور تولیت آستان قدس رضوی به منظور خدمت رسانی بیش از پیش به زائران محروم بنا شده است، دارای فضایی بالغ بر 12 هزار متر مربع و 150 واحد اقامتی و در قالب هشت بلوک است.

حضرت آیت الله نوری همدانی پس از بازدید از این مجموعه با بیان اینکه خداوند بر لزوم شکر نعمات خود در 73 جای قرآن تاکید کرده است گفت: شکرگزاری بیشتر منجر به نزول نعمات بیشتر از جانب خدا خواهد شد. نعمات پروردگار خارج از شمارش هستند و نعمات او از اوج آسمان تا زمین هم بیشتر هستند.

این مرجع تقلید افزود: خداوند تذکر می‌دهد به اینکه باید انسانها سپاسگزار و حق شناس باشند و در برابر نعمات، آنها را بشناسند.

وی با ذکر روایتی از امام صادق(ع)، ولایت اهل بیت(ع) را عظیم ترین نعمت الهی دانست و خاطر نشان کرد: ما باید خداوند به خاطر این نعمت شاکر باشیم و در مسیر شناخت ولایت و سپاسگزاری از این نعمت حرکت کنیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان روایتی مبنی بر اینکه پیامبر اکرم(ص) چند تن را پاره تن خود می دانستند تصریح کرد: نقش حضرت زهرا(س) در تبیین اسلام ناب بسیار مهم و حیاتی است و ایشان در 30 مورد به عنوان پاره تن پیامبر معرفی شده اند. پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: هر جریانی که حضرت زهرا(س) را ناراضی و اذیت کند مرا اذیت و ناراضی کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه امام رضا(ع) و ارزش خدمت به ایشان افزود: حضرت رضا(ع) دو بار در کتاب بحارالانوار به عنوان پاره تن پیامبر اکرم(ص) نام برده شده اند و ایشان در روایتی می‌فرمایند: «پاره تن من در خراسان مدفون خواهد شد و هر کس او را زیارت کند گناهانش بخشیده می‌شود و هر گرفتاری او را زیارت کند، گرفتاریش برطرف می‌گردد».

وی همه مردم کشور را ارادتمند به نظام و ولایت دانست و خاطر نشان کرد: برخی از مردم آرزوی زیارت حرم مطهر رضوی را در دل می پرورانند، اما وسیله و امکانات برای این سفر ندارند، اما آستان قدس سعی کرده این آرزو را با فراهم کردن امکانات برای آنان برآورده کند که این حرکت بسیار ارزشمند و با فضیلت است.

آیت الله نوری همدانی در پایان گفت: امیدواریم خدمت‌رسانی به زائران افزایش یابد و گام های بیشتری برای راحتی و رفاه آنان برداشته شود. 

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کمپ های موجود در مشهد در شان زائران امام رضا(ع) نبود گفت: مسئولان برای زائرین اماکن اسکان را ایجاد کردند؛ و بخشی از آنان در اطراف حرم اسکان یافتند. 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به‌آمار 700 هزار نفری مربوط به‌ زائرین زیارت اولی در سال جاری افزود: بهره‌برداری از این زائرسراهای رضوی می‌تواند بخشی از نیازهای زائران نیازمند و زائرانی که امکان اسکان در اقامتگاه‌های دیگر را ندارند فراهم کند. 

وی درآمد و مخارج آستان قدس را از محل موقوفه ها دانست و خاطر نشان کرد: آستان قدس رقیب بخش خصوصی نیست و نخواهد بود. مردم و بخش خصوصی برای تسهیل امر زیارت شرکت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: تلاش بر این است که فضا برای بخش خصوصی در نظر گرفته شود و این بخش نیز به‌ ساخت چنین زائرسرا هایی توجه کرده و پروژه‌های مختلفی را راستای تسهیل زیارت برای زائران به‌ویژه اقشار نیازمند فراهم کند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: به‌طور میانگین، روزانه هزار زائر اولی وارد مشهد می‌شود که بخشی از آنها در زائرشهر و بخش دیگر نیز در 50 مهمان پذیر اجاره شده از سوی آستان قدس در اطراف حرم اسکان پیدا می‌کنند./861/پ202/ب1

ارسال نظرات