۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۷۲۱۳۵
یادبود روحانی شهید جوادکریمی دوزجی؛

طلبه‌ای که شهریه‌اش را به ایتام می‌داد

جواد همیشه در کار تبلیغ و ترویج و تدریس طلاب در حوزه علمیه فعالیت داشت و محل درآمدش، شهریه‌ای بود که از حوزه دریافت می‌کرد و بعدها نیز مشخص شد که این مقدار پول را نیز به ایتام انفاق می‌کرد.
شهید کریمی دوزجی

به گزارش خبرگزاری رسا، جواد کریمی دوزجی، دوم آذر 1345 در تهران  متولد شد، دوران کودکی او در پای منبر و مراسم مذهبی و هیئت‌ها گذشت و دوره‌های تحصیلی خود را در مدرسه‌ ابتدایی نیک‌پرور، مدرسه راهنمایی فتح، و دبیرستان شهدای هفت تیر تا اخذ مدرک دیپلم تجربی گذراند.

جواد در دوران تحصیلات خود در دبیرستان شهدای هفت تیر به مبارزه علیه هواداران گروهک‌ها پرداخت و در این حوزه کارهای فرهنگی تاثیرگذاری انجام داد.
او پس از اتمام دبیرستان ابتدا به مدرسه مروی و  سپس در مسجد امین‌الدوله در حضور حضرت آیت‌الله حق‌شناس به کسب علوم دینی پرداخت و همراه با مسائل دینی در بسیج فعالیت می‌کرد.

یکی از دوستان نزدیک او می‌گوید: جواد همیشه در کار تبلیغ و ترویج و تدریس طلاب در حوزه علمیه فعالیت داشت و محل درآمدش، شهریه‌ای بود که از حوزه دریافت می‌کرد و بعدها نیز مشخص شد که این مقدار پول را نیز به ایتام انفاق می‌کرد.

به نقل از دوستان و آشنایان او، ویژگی برتر و برجسته جواد کریمی، اخلاص و عمق ایمان او بود که زبانزد خاص و عام بود و اینکه بسیار علاقمند به امر به معروف و نهی از منکر بود و بارها بر سر این هدف به وسیله منافقین مجروح و مضروب شد.

او در سال 1365 برای اولین بار به جبهه‌ها اعزام شد و پس از مدتی در یکی از عملیات‌ها، از ناحیه صورت و دست و سینه دچار مجروحیت (سوختگی) شدید شد.
وی به رغم مجروحیت شدید بستر استراحت را رها کرد و به جبهه بازگشت و در عملیات‌های مختلف حضور یافت.

شهید کریمی دوزجی در وصیتنامه خود خطاب به پدر و مادرش نوشت: «اول پدر و آقای عزیز و زحمتکشی که سمت سروری و بزرگی اهل بیت و محفل گرم خانوادگی را دارید و آن این که می‌خواهم تو را در مصائب و ناکامی‌ها و دشواری‌ها صبور مشاهده نمایم و روحم و جانم به صبرت و به بردباریت شادمان شود و ثانیا از بعضی تندخویی‌ها و گستاخی‌ها که بعضا داشته‌ام کمال ندامت و پشیمانی را به پیشگاهتان عرضه می‌کنم و امیدوارم خداوند به شما عمر با عزت کرامت نماید دلگیر از من به خاطر کمک نکردن در بعضی امور و رنجش‌ها نباشی و بدانی همیشه به یادتان و به فکرتان بوده و می‌باشم و شما هم با لبان خندان و شکوفا و با روحی باز به یاد من باشید و از دعای خیر خودتان هر چند در کنارتان نیستم «جسما» بنده را فراموش نفرمایید و حقیر را شاکر و قدردان زحمات و تلاش‌هایتان برای آسایش خانواده و بنده بدانید و همچنین این قدردانی و تشکر را هرچند با کمال خضوع و خشوع توام است لایق و درخور این همه تلاش و زحمت شما و مادر عزیز نمی‌دانم.

مادرم که مرا در دامان پاکش پرورید و با شیرش که به مهر و محبت و ولایت اهل بیت‌(ع) آغشته بود و شیره جانش بزرگم نمود و در بسیاری از امور یاریم کرد و به حول و قوه الهی دستم را می‌گرفت که امیدوارم همراه با صبرتان همگی رهروان صدیق و عزاداران مخلص و دلسوخته‌ای برای شهدا باشید و همواره رهرو طریق شهدا و از آن خیل گلگون کفن تبعیت کنید و تو ای مادر بچه‌ها را حسین‌(ع) گونه و زینب‌(س) وار بار آور و پرورش بده و این واقعه را خیر و نظر و لطف الهی بدان که به شما و حقیر نصیب گردیده و از شما هم به خاطر زحماتتان در این ایام کوتاه عمر هر چند با لسان الکن و قاصرم قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم ولیکن واقفم و آگاهم که تقدیر شما را فقط حضرت حی تواند کردن و بس.»

جواد کریمی در دوران حضورش در جبهه‌ها در لشکر 27 محمد رسول‌الله‌(ص) در گردان مالک به رزم مشغول بود و سپس به گردان مقداد منتقل شد.

او سرانجام در عملیات مرصاد به دست منافقین در منطقه اسلام‌آباد به شهادت رسید.

همرزمان او درباره چگونگی شهادت او می‌گویند: جواد در خط عملیاتی مرصاد در تنگه چهارزبر حسن‌آباد پوشش شلیکی برای حرکت نیروهای خودی با تیربار ایجاد کرده بود و در همان منطقه شناسایی شده و مورد اصابت ترکش از ناحیه سر قرار گرفت و به شهادت رسید.

توصیه آخر شهید:
«تلاش و سعی‌تان بر وحدت کلمه، همان امری که حضرت امام بر آن تکیه دارند باشد. از مواضع اختلاف دوری گزینید به ریسمان الهی که سبب وحدت و اتفاق است چنگ زنید و در هر مجلسی و محفلی که برپاییش باعث شوکت و عظمت اسلام است، حضور آگاهانه داشته باشید.»  /
۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات