۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۱۹۸۲
ابوترابی در گفت‌وگو با رسا:

مردم باید از حقوق و مزایا مسؤولان آگاه باشند| شفاف سازی اعتماد مردم را تقویت می کند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مصادره اموال نامشروع مسؤولان را یکی از مولفه‌های اجرای عدالت اجتماعی برای جلب اعتماد مردم دانست و گفت: تسلیم شدن راهکار مناسب برای مقابله با جنگ روانی دشمن نیست بلکه تحقق عدالت اجتماعی است که توطئه دشمنان را خنثی می‌کند.
ابوترابی

ابوالفضل ابوترابی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه ایران همیشه در سایه ایستادگی و مقاومت تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کرده و به سوی پیشرفت و توسعه گام برداشته است، گفت: توطئه امروز دشمن بخصوص آمریکا جنگ اقتصادی است.

وی افزود: اگر ما در برابر این توطئه تسلیم شویم به طور قطع چیزی شبیه افغانستان خواهیم شد و اگر این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم رشد و پیشرفت اقتصادی را به نظاره خواهیم نشست.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه جنگ روانی دشمن را باید با جنگ روانی پاسخ داد، ابراز کرد: همه هم و غم مسؤولان در جنگ اقتصادی  باید این باشد که مردم را در کنار خودشان حفظ کنند زیرا حضور مردم سبب می‌شود دشمن در هدف خود ناکام بماند.

ابوترابی با بیان اینکه مردم نیاز به عدالت اجتماعی دارند، اظهار داشت: عدالت اجتماعی در حال حاضر چند راس دارد که باید رعایت شود یکی از آنها این است که حقوق‌های بالای هفت میلیون تومان باید به طور کاملا حذف شود تا مسوؤولان درد مردم را درک کنند.

وی افزود: همچنین سفرهای خارجی باید به حداقل برسد و شفافیت سازی برای جلب اعتماد دوباره مردم صورت گیرد؛ مراد از شفافیت این است که هر زمان منفعتی، امتیازی و یا ویژگی قرار بود به کسی داده شود روی سایت به صورت شفاف به سمع و نظر مردم برسد و حقوق، مزایا و پاداش همه کارمندان دولت در سایت به صورت آشکار بیان شود، این شفافیت سازی باید در حد اعلا صورت بپذیرد تا اعتماد مردم جلب شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس صرفه جویی را یکی دیگر از راه‌های مقابله با جنگ روانی دشمن علیه مردم بیان کرد و گفت: متاسفانه آمار اسراف در مصرف مواد غذایی و انرژی در کشور ایران بسیار بالاست که برای عبور از این بحران اقتصادی تغییر این فرهنگ ضروری است.

ابوترابی ادامه داد: امروز ما می‌بینیم مصرف بنزین، گاز، برق و آب ایران دو برابر کشورهای پیشرفته دنیا است بنابراین می‌طلبد در این زمینه سهمیه بندی صورت بپذیرد تا منابع و انرژی کشور براساس چارچوب استاندار جهانی به صورت عادلانه در میان مردم تقسیم شود در این صورت اگر کسی بیش از اندازه انرژی مصرف کند هزینه بیشتری را پرداخت می‌کند؛ بنابراین سهمیه بندی انرژی باید احیا شود تا کسانی که بی رویه مصرف می‌کنند قیمت تمام شده را خودشان پرداخت کنند.

وی مصادره اموال نامشروع مسؤولان اعم از بستگان، شرکا و شرکت‌های آنان را یکی از مولفه‌های اجرای عدالت اجتماعی برای جلب اعتماد مردم دانست و عنوان کرد: این امر باید با قدرت و شجاعت انجام شود از این رو مسؤولان مربوطه با تصمیمی قاطع باید این موضوع را هر چه سریع‌تر عملیاتی کنند چرا که این مهم در تحقق عدالت اجتماعی و مقابله با جنگ روانی دشمن بسیار حائز اهمیت است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های بالایی در عرصه علمی و پالایش نفت و گاز دارد، گفت: ایران با 15 کشور همسایه است از این رو اگر بتوانیم بنزین و گازوییل را به حد زیاد پالایش کنیم شاهد ارزش افزوده خوبی خواهیم بود رهبر معظم انقلاب نیز بارها این مهم را متذکر شدند که ما نباید نفت خام را صادر کنیم.

ابوترابی ادامه داد: همچنین با جذب سرمایه و نقدینگی مردم می‌توان خط تولید و اشتغال را در کشور افزایش داد تا مردم با خرید سهام کارخانه‌ها ارزش پولشان حفظ ‌شود این امر نیز یکی از راه‌های مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است که لازم است محقق شود.

وی سرمایه گذاری در بافت فرسوده را یکی دیگر از راه‌های مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بیان کرد و اظهار داشت: تجلی کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در نماها و شهرهای آنهاست بر همین اساس به هر میزان شهرها پیشرفته تر باشد کشور پیشرفته‌تر می‌شود؛ بنابراین با توجه به کثرت و ازدیاد بافت‌های فرسوده شهری کشور، اگر ما نقدینگی مردم را به سمت ساخت و ساز سوق دهیم به طور قطع شاهد اشتغال زایی، حفظ ارزش پول، تولید ثروت، زیبا سازی شهری و استحکام بافت شهری در برابر بلاهای طبیعی خواهیم بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: با نقدینگی بسیار زیاد هزار و هفتصد هزار میلیارد تومانی که در حال حاضر مانند سیل خروشان وجود دارد ما می‌توانیم به وسیله کانالیزه کردن و جهت دادن نقدینگی به سمت تولید بحران اقتصادی و  مشکل بیکاری را حل کنیم، ما این همه مهندس در کشور داریم که با ایجاد ساخت و ساز می‌توانیم اشتغال زایی کرده و به یک ابرقدرت جهانی تبدیل شویم و این امر با یک تدبیر درست شدنی است.

ابوترابی استفاده از ظرفیت‌های داخلی را عاملی برای قدرتمند شدن دانست و گفت: ما باید این ظرفیت‌ها را فرصت بدانیم تا یک ابر قدرت اقتصادی شویم لذا لازم نیست ما ذلت تسلیم شدن را بپذیریم اما اگر در برابر دشمن تسلیم شویم همانند افغانستان با دویست سال عقب گرد به تلی از خاک تبدیل خواهیم شد بنابراین ما باید در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کنیم و از ظرفیت‌های فوق العاده عالی داخلی، ایران را به کشوری ابر قدرت تبدیل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین با دقت در مصرف هزینه‌ها، شفاف سازی و مبارزه با فساد، مطلع کردن مردم و استفاده از ظرفیت‌ها داخلی می‌توان به پیشرفت و توسعه دست یافت زیرا کشورهای پیشرفته نیز با همین مکانیزم به کشوری فوق العاده پیشرفته تبدیل شدند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات