۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۵۷۱۹۵۳
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

اقرار به توحید مانع اختلاس و دزدی از بیت المال می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اقرار به توحید بسیار عظیم است، گفت: اگر کسی خالصانه به وحدانیت خداوند اقرار کند دیگر دست به اختلاس و دزدی از بیت المال نمی‌زند.
احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات درس اخلاق که در مسجد فاطمةالزهرا(س) برگزاری شد، گفت: کلام امیرمومنان در نهج البلاغه نور است.

وی افزود: امروز با پیشرفت علوم عمق کلام ایشان مشخص می‌شود. کسی جز ائمه اطهار(ع) نمی‌توانند همانند ایشان سخن بگویند حضرت علی(ع) به عالم هستی اشراف داشتند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در خطبه دوم حضرت چهار اصل برای شهادت به توحید مطرح می‌کنند فصل اول آن این است که اخلاص انسان در شهادت آزموده و امتحان شده باشد برای مثال زمانی که انسان «أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلاَّ اللهُ» می‌گوید اگر به انجام گناه حریص نباشد این فرد در شهادت خودش صادق است.

حجت الاسلام والمسلمین احدی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: ای انسان من می بینم از یک طرف شهادت می‌دهید اما از طرف دیگر نسبت به خداوند غرور دارید؛ انسان باید همه وجودش را برای خدا بگذارد تا «أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلاَّ اللهُ» او خالصانه باشد.

وی با بیان اینکه اقرار به توحید بسیار عظیم است، ابراز کرد: اگر کسی خالصانه به وحدانیت خداوند اقرار کند دیگر دست به اختلاس و دزدی از بیت المال نمی‌زند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان باید اعتقاد درونی به خالص بودن شهادت پیدا کند، گفت: کسانی که شهادت می‌دهند ولی عملا دین را تکذیب می‌کنند در قیامت مجازات می‌شوند و اینان در شهادت خودشان اخلاص ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه انسان باید به توحید خالص پایبند باشد، اظهار داشت: انسان برای همیشه آن چنان باید توحید را بگیرد که یک لحظه هم از او جدا نشود و اجازه ندهد کسی توحید را از او بگیرد.

وی با بیان اینکه شهادت به توحید باید در قلب انسان ذخیره شود، گفت: «أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلاَّ اللهُ» باید در قلب ذخیره شود برای آن که ما بتوانیم توحید و عمل نیکوی ذخیره شده در قلب را حفظ کنیم باید با استعانت از خداوند به شدت از گناه اجتناب کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان باید نفس خود را قربانی کند تا بتواند برای آخرت ذخیره‌ای داشته باشد. انسان در این دنیا باید به دنبال ذخایر باشد در آخرت فقط این ذخایر هستند که به داد انسان می‌رسد بنابراین کسانی که از خدا نمی‌ترسند که دچار بیماری گناه باشند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات