۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۷۱۹۴۸
حجت الاسلام مظلومی:

حج فرصتی عالی برای تبادل مسلمین در جهت حل مشکلات جهان اسلام است

معاون بعثه رهبر انقلاب با بیان این که حج بهترین جایگاه برای ارتباط با سایر مسلمانان است، گفت: رهبر انقلاب تأکید کردند که یکی از وظایف حجاج، کارگزاران و علما شرکت در گفت وگوهای بین ملت ها و مذاهب است تا برای مشکلات جهان اسلام راه حل پیدا شود.
حجت الاسلام مظلومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جواد مظلومی معاون بعثه رهبر معظم انقلاب امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که یکی از عبادات مهم و ارزشمند اسلامی حج است، گفت: بر اساس روایات حج از ارکان اسلام است.

وی افزود: حج از زیربناها و مبانی اسلام است و به قدری اهمیت دارد که گاهی انسان از تعابیر روایات تعجب می کند، در برخی روایات بین حج و عبادات دیگر مقایسه شده است و آمده که هیچ راهی از راه های الهی مگر جهاد و به شهادت رسیدن بالاتر از انجام حج نیست.

حجت الاسلام مظلومی با بیان این که عبادات دیگر در درون حج وجود دارد، اظهار داشت: اگر حج بر گردن انسان واجب شده باشد نمی تواند بگوید که به جای حج می خواهد احسان کند و صدقه دهد، سیره اهل بیت(ع) نشان می دهد که انجام حج مستحبی نیز دارای فضیلت است.

وی ادامه داد: در روایات اهل بیت(ع) تأکید بسیار ویژه ای بر حج انجام شده  که برکات دنیوی و اخروی بسیاری برای انسان ها دارد، منفعت حج بر اساس روایت شامل همه افراد می شود و مردم می توانند از این منافع بهره ببرند.

معاون بعثه رهبر انقلاب با بیان این که منفعت حج تنها شامل حال حاجیان نمی شود، ابراز داشت: امام صادق(ع) فرمودند اگر کسی به حج مشرف شد و در عرفات حضور پیدا کرد نه تنها گناهان او بخشیده می شود و مشمول رحمت الهی قرار می گیرد بلکه اهل سرزمین و خانواده او نیز مشمول این رحمت خواهند شد.

وی عنوان کرد: با تشرف 80 هزار زائری که امسال به حج مشرف می شوند ان شاءالله نه تنها رحمت و غفران الهی شامل این افراد می شود بلکه اهالی سرزمین نیز مشمول رحمت الهی می شوند، اگر این چنین به حج نگاه کنیم متوجه می شویم که حج مسیری برای نزول رحمت عالی الهی است.

حجت الاسلام مظلومی خاطرنشان کرد: حج بهترین جایگاه برای ارتباط با سایر مسلمانان است، در روایات وارد شده که افراد باید به حج بروند تا معرفت مسلمین افزایش پیدا کند، مسلمین باید از احوال مسلمین دیگر اطلاع داشته باشند و آنچه در امت اسلامی اتفاق می افتد باید به مسلمین منتقل شود، رهبر انقلاب تأکید کردند که یکی از وظایف حجاج، کارگزاران و علما شرکت در گفت وگوهای بین ملت ها و مذاهب است تا برای مشکلات جهان اسلام راه حل پیدا شود./1323/

ارسال نظرات