۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۷۱۹۳۸
امام جمعه بندرعباس تاکید کرد؛

ضرورت آشنایی فرزندان با سبک و سیره رضوی

امام جمعه بندرعباس، بر برگزاری مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) باحضور عالمان دینی تاکید کرد و گفت: والدین باید فرزندان خود را با سبک و سیره رضوی آشنا کنند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان با تاکید بر اینکه حج با فلسفه تقویت دین واجب شده است، گفت: یکی از آثار مهم آن، وحدت بین مسلمانان جهان است، کسانی که از قدرت اسلام رنج می برند هرساله در ایام حج، شبهاتی را ایجاد می کنند و می‌گویند پولهای‌تان را خرج حج نکنید.

وی، حج را کانون قدرت اسلام دانست و افزود: هرچند به دلیل حاکمیت آل سعود، به شکل راستین خود انجام نمی‌شود اما می‌توان از حج به عنوان مرکز و کانون قدرت مسلمانان و اسلام نام برد.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر این‌که حج یک واجب جامع است ابراز داشت: از آنجایی که بعضی از گناهان، جز در عرفه بخشیده نمی‌شوند باید قدردان روز عرفه بود و از این فرصت طلایی در تهذیب نفس و بخشش گناهان بهره برد.

آیت الله نعیم آبادی ضمن تبریک پیشاپیش میلاد امام رضا(ع) گفت: به همین مناسبت، یکشنبه شب، مراسم جشنی درمسجد جامع بندرعباس برگزار خواهد شد که از همگان جهت شرکت در این مراسم معنوی دعوت به عمل می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: با برگزاری مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) و دعوت از عالمان دینی در این مراسم، فرزندان خود را با سبک و سیره رضوی آشنا کنید.

وی با اشاره به حدیثی پیرامون جایگاه علمای دین در جامعه اسلامی گفت: در جامعه‌ای که عالمان دینی جایگاهی ندارند، دین نیز ار اهمیت چندانی برخوردار نخواهد بود، چراکه این دسته از افراد نه تنها با پوشش و لباس عالم دین مخالف نیستند بلکه با اصل دین مخالفند.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با تاکید بر اینکه انتقاد باید منصفانه و سازنده باشد افزود: اگر کسی به عالم دینی انتقاد دارد باید درحضور وی و از روی خیرخواهی انتقاد کند درغیر این صورت به عالم دینی اهانت شده و جایگاه وی را تخرزیب کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح‌ کرد: آشنایی و آموختن علوم دینی، حلاوت و شیرینی فراوانی به همراه دارد و اگر مردم می‌دانستند که در جستن علوم دینی چه برکاتی نصیب‌شان می‌شود در راستای کسب این علوم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی ابراز داشت: اندیشه عالمان دینی، زمان بیان مباحث احکام الهی، اندیشه‌ای خدایی است و کسانی که جایگاه عالمان دینی زل تخریب و به آن آسیب وارد می‌کنند ملعون‌ترین افراد، و آنان که به این جایگاه ابهت می بخشند محبوب ترین بندگان نزد خداوند هستند.

وی با اشاره به برکات حضور مبلغان دینی در بین مردم اذعان‌ داشت: ادای صحیح فرائض الهی و همچنین رعایت و عمل به احکام شرعی از آثار و برکات حضور عالمان دینی است، بنابراین درصورتی که سخن و جایگاه عالمان دینی در جامعه از اهمیت خاصی برخوردار باشد تمامی مشکلات حل‌شدنی است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: اگر در این زمینه غفلت صورت گیرد، تفکر و اخلاق امریکایی در جامعه حکمفرما خواهد شد و افراد جمله مرگ بر امریکا را به زبان می‌آورند اما در گفتار و کردار به اخلاق امریکایی شباهت دارند.

وی گفت: همه باید مواظب باشند تا به جایگاه عالمان دینی آسیب وارد نشود اگر این اتفاق رخ داد دین نیز آسیب می‌بیند، درصورتی که دین آسیب دید همه چیز را از دست خواهیم داد.

آیت الله نعیم آبادی در سخنان خود با تاکید بر این‌که دولت باید نظارت جدی بر بازار داشته باشد بیان‌ داشت: احتکار توسط برخی بازاریان و هجوم مردم به بازار سبب گرانی اجناس شده است، از این رو دولت باید با نظارت دقیق و جدی بر بازار، آرامش و عدالت را به بازار برگردانند.

وی در پایان گفت: مردم تنها یک حرف دارند و آن هم برخورد جدی با مفسدان اقتصادی است، در صورتی که دولت با زالوصفتان در اقتصاد کشور و مفسدان اقتصادی برخورد کنند، مردم بیش از همیشه به خط و راه خود ادامه می‌دهند./851/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات