۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۵۷۱۹۲۸

اقدامات انجام شده توسط نمایندگی آستان قدس رضوی در دهه کرامت

حجت الاسلام تکیه‌ای با بیان این‌که نمایندگی آستان رضوی در دو حوزه مختلف انجام وظیفه می‌کند، گفت: نخستین وظیفه ترویج نهضت فرهنگی رضوی و دومین وظیفه نهضت خدمت‌رسانی به خصوص به مستعضعفین است.
حجت الاسلام سیدباقر تکیه‌ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید باقر تکیه‌ای نماینده آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه(س) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پردیسان با اشاره به سرفصل‌های اقدامات انجام شده از سوی آستان مقدس رضوی در دهه کرامت اظهار داشت: نمایندگی آستان قدس رضوی به نمایندگی از آستان علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) در استان‌ها در دو حوزه مختلف انجام وظیفه می‌کند.

نماینده آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد: نخستین وظیفه ترویج نهضت فرهنگی رضوی و دومین وظیفه نهضت خدمت‌رسانی به خصوص به مستعضعفین بزرگوار است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه خدمت رسانی بیان کرد: در حوزه رسیدگی به مستضعفین و افراد نیازمند به رسیدگی، شناسایی و توزیع هدایای رضوی به خانواده‌های نیازمند و اعزام گروه‌های جهادی خادم‌یار امام رضا(ع) به دهستان‌های محروم قم برای خدمت جهادی انجام شده است.

حجت الاسلام تکیه‌ای ادامه داد: اعزام یک تیم متشکل از 15 پزشک در رشته‌های مختلف به دهستان قم‌رود به منظور مداوا و رسیدگی به بیماران آن منطقه و ادامه درمان آنها در مراکز تخصصی قم در دهه کرامت، شناسایی بیماران صعب‌العلاج و رسیدگی به آنها، شناسایی و رسیدگی به ایتام سادات و اهدای جهیزیه به برخی از زوج‌های نیازمند از دیگر کارهای انجام شده توسط آستان قدس رضوی در دهه کرامت است.

وی افزود: اعزام کاروانی متشکل از اشخاصی که تاکنون یا مدت‌های طولانی است که مشرف به حرم امام رضا(ع) نشده‌‌اند، در قالب کاروان مهر رضوی به تعداد 527 نفر زائر، امروز به نمایندگی از تمام مردم قم، از مصلی این شهر راهی مشهد مقدس می‌شوند.

نماینده آستان قدس رضوی در حرم حضرت معصومه(س) به اقدامات فرهنگی نمایندگی آستان قدس در شهر قم برای دهه کرامت اشاره کرد و گفت: مراسم دهگانه ده شب، ده مسجد مختلف در مناطق قم که همراه با پرچم حرم حضرت معصومه(س)، قرعه کشی مشهدالرضا، روایتگری تصویری سیره امام رضا(ع)، کرسی‌های تلاوت و اعزام راویان سیره رضوی به مناطق مختلف، مساجد و پایگاه‌ها است و همچنین طرح باغ رضا که ایستگاه صلواتی چندمنظوره در مبادی ورودی شهر قم است، برای این دهه تدارک دیده شده است.

وی مطرح کرد: علاقه‌مندانی که می خواهند خدمت به آستان قدس رضوی و حرم امام رضا(ع) داشته باشند، می‌توانند از طریق سایت آستان قدس به نشانی aqr.ir برای طرح خادم‌یار رضوی ثبت‌نام کنند.

حجت الاسلام تکیه‌ای ادامه داد: قبولی در این ثبت نام و پذیرفته شدن به عنوان خادم افتخاری حضرت مشروط بر تخصیص بخشی از زمان خود برای امام رضا(ع) در محله و دیار خود است که در زمینه‌های رسیدگی به مستضعفین یا در عرصه‌های فرهنگی و ترویج سیره اجتماعی امام رضا(ع) فعالیت کنند.

وی در پایان افزود: خادمان افتخاری امام رضا(ع) 12 نوبت در طول سال می‌توانند در مشهد مقدس این خدمت را به حضرت عرضه کند و کشیک خادمی دهد./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات