۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۷۱۹۲۲
امام جمعه موقت اهواز:

مبارزه با فساد از دولت و دولتمردان آغاز شود

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر ضرورت مبارزه دولت با فساد، گفت: مبارزه با فساد نخست از خود دولت و دولتمردان، قوه های قضائیه و مقننه آغاز شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: برای اشتغال بومی نیازمند کارگر متخصص هستیم؛ از این رو مراکز فنی و حرفه ای استان زمینه های تربیت کارگر متخصص را فراهم و در مناطق محروم کارهای ارزشمندی انجام دادند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با هیأت دولت عنوان داشت: برخورد فعال همراه با تحرک و پیشرفت و روحیه مضاعف در برخورد با نابسامانی ها و مشکلات، خواسته رهبری از دولتمردان است، تصور مردم از دولت باید یک گروه و دولت کارآمد با توانایی بسیار باشد که قطعا نتیجه چنین تلاشی حتی در صورت طولانی بودن دستاوردها، تشکر و قدردانی ملت است.

خطیب نمازجمعه اهواز افزود: رهبری از دولت خواست تا حل مشکلات کشور را منوط به ادامه مذاکرات با اتحادیه اروپا موکول نکند؛ زیرا گره زدن حل مشکلات کشور منوط به ادامه مذاکرات اشتباه است همانگونه که حل بسیاری از مشکلات به برجام گره زده شد اما عملا چیزی به دست نیامد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان اینکه رهبری مبارزه با فساد را از دولتمردان خواستار شد، گفت: مبارزه با فساد نخست از خود دولت و دولتمردان، قوه های قضائیه و مقننه آغاز شود و وضعیت وزرا، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهور در درون هر قوه مشخص و سپس به قوه قضائیه و مردم معرفی شود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری در زمینه مبارزه با فساد و ضرورت وجود اراده جدی با چنین معضلی تصریح کرد: دولت باید انتقادها را بپذیرد و اساتید، دانشگاهیان، رسانه ها و مردم به عنوان قاضی، انتقاد و نه انتقام از دولت داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبری از سوی مسؤولان استانی و کشوری و رؤسای قوه های ۳ گانه را خواستار شد.

خطیب نمازجمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از ۴ هزار خوزستانی عازم خانه خدا می شوند، خاطرنشان کرد: پرواز حجاج ایرانی از روز گذشته آغاز شد و امیداوریم که حج باشکوهی را امسال نظاره گر باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده اضافه کرد: رهبرمعظم انقلاب، حج را مظهر پیوند دین و سیاست، دنیا و آخرت برشمرد و نرسیدن به درک مفاهیم والای حج را مصداق صد عن سبیل الله می داند.

وی با تقدیر و تشکر از همه عوامل آبرسان به خرمشهر و آبادان ادامه داد: در این باره انسجام، صمیمیت و یکدلی برای پایان بخشی به کوتاهی های گذشته را مشاهده کردیم و خواهان چنین انسجامی برای پایان بخشی به دیگر معضلات استان هستیم.

امام جمعه موقت اهواز گفت: خوزستان، سهم حقیقی و منصفانه خود را براساس قانون خواستار است، زیرساخت ها تقویت و جایگزین کشت برنج  برای کشاورزان خوزستانی اعلام شود./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات