۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۷۱۹۱۴
امام جمعه رشت:

ایران اسلامی با اقتدار در برابر نظام سلطه ایستاده است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان این که امروز ملت ایران در عرصه جهانی عزتمندانه حضور دارد، گفت: جمهوری اسلامی با پشتوانه ملی در برابر بسیاری از قدرت های جهانی ایستاده است.
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و در پیش بودن میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت بر ضرورت بهره گیری از حداکثری از سیره عملی ائمه اطهار(ع) در زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

وی با بیان این که زندگی ما باید بر اساس دستورات الهی و قرآن تنظیم شود، افزود: فاصله گرفتن از دستورات قرآن و اسلام موجب گمراهی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به این که دستورات و احکام الهی عامل سعادت و تعالی انسان است، خاطرنشان کرد: زندگی سعادتمندانه در گرو بهره گیری از مفاهیم قرآنی و دینی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که در تربیت فرزندان و نسل های آینده نیز باید از مفاهیم دینی و قرآنی بهره گیریم، تصریح کرد: به طور حتم بهره گیری از الگوهای قرآنی موجب پرورش و تربیت نسلی دیندار، متعهد و انقلابی خواهد شد.

وی با اشاره به این که به طور حتم استفاده از دستورات و احکام غیر دینی در تربیت فرزندان عامل گمراهی خواهد شد، گفت: اگر خانواده ها به دنبال تربیت فرزندانی صالح هستند باید دستورات دینی را در تربیت فرزندان خود به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که فاصله گرفتن از مفاهیم دینی و قرآنی عامل بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی است، ابراز کرد: اگر ارزش های دینی در جامعه به خوبی نهادینه و استفاده شود شاهد بروز آسیب های اجتماعی نخواهیم بود.

وی، معضلات فرهنگی و اجتماعی امروز در جوامع غربی را ناشی از فاصله گرفتن آنها از خدا و دین دانست و خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن یک جامعه از اصول و مبانی دینی و ارزشی عامل بروز بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که دهه کرامت فرصت خوبی برای بهره گیری بیشتر از معارف اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: باید سیره اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ رضوی در جامعه امروز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود به آغاز حج ابراهیمی اشاره کرد و با بیان این که حجاج باید تلاش کنند از این ظرفیت معنوی نهایت استفاده را ببرند، افزود: دعا برای امام زمان(عج) در این سفر معنوی و ارزشمند باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه رشت با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) به اداره و هدایت جامعه اسلامی مشغول هستند، گفت: توجه ما به آن حضرت موجب می شود که ایشان نیز به ما توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و با بیان این که این چنین قوانین عزت و ارزش ملت ایران را از سوی حاکمان وابسته رژیم سابق زیر سؤال برده است، افزود: اما امروز این ملت در سایه انقلاب و نظام اسلامی مقتدرانه در دنیا حضور دارند.

وی در ادامه سخنان خود به سفر فرستاده مقام معظم رهبری و رییس جمهور به کشورهای آسیای میانه و روسیه اشاره کرد و گفت: این سفر ها بستری را برای تعامل بیشتر کشورهای دنیا با ایران اسلامی فراهم کرده و نشان داده که بسیاری از کشورها همچنان مشتاق رابطه با کشورمان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز ملت ایران در عرصه جهانی عزتمندانه حضور دارند، افزود: جمهوری اسلامی با پشتوانه ملی در برابر بسیاری از قدرت های جهانی ایستاده است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات