۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۷۱۹۱۱
امام جمعه موقت اصفهان:

اروپا و آمریکا همچون دو لبه یک قیچی هستند

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: اروپا و آمریکا همچون دو لبه یک قیچی هستند و اگر قرار باشد چیزی را نابود کنند همراه یکدیگر عمل می کنند.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز که در مصلی امام خمینی(ره) اصفهان برگزار شد، گفت: گاهی برخی از کسانی که در کسوت روشنفکری هستند خواهان تسلیم شدن در برابر آمریکا شده اند ولی این ملت از مقاومت دست برنخواهند داشت.

وی در ابتدا با اشاره به حدیث سلسله الذهب افزود: هیچ معبودی به جز الله نباید اله قرار گیرد، ما به جز آمریکا خواهان ارتباط با همه کشورها هستیم ولی در این ارتباط باید عزت ما حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که ارتباط داشتن با دیگر کشورها به معنای برده شدن در برابر آن ها نیست، اظهار کرد: ما خواهان ارتباط هستیم ولی ذلت پذیر نیستیم، آمریکا و اروپا همچون دو لبه یک قیچی هستند و اگر قرار باشد چیزی را نابود کنند همراه یکدیگر عمل می کنند؛ ریشه بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما نتیجه بدخواهی ها و تحریم های آمریکا است ولی مردم با ایمان در برابر این بدخواهی ها مقاومت می کنند تا جایی که سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند تا ۲۵ سال دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت محقق شود.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با اشاره به سخنی از امیرمؤمنان(ع) ابراز کرد: عمل هر انسان به واسطه دو سنگِ محکِ تقوا و اخلاص مورد سنجش قرار می گیرد؛ عملی که خالصانه انجام شود و انسان متقی آن را انجام دهد مورد پذیرش پروردگار واقع خواهد شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند، صبر و تقوا سبب ریشه دار شدن انقلاب خواهد شد و این دو، عوامل بسیار مهمی در برابر حفظ نظام و دشمنی های دشمنان خواهند بود.

وی تبیین کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیرشان فرمودند، برخی می گویند در برابر قدرت های مستکبر تسلیم شویم ولی ما مقاومت می کنیم چرا که هزینه تسلیم شدن بیشتر از هزینه ایستادگی است؛ گاهی برخی از کسانی که در کسوت روشنفکری هستند خواهان تسلیم شدن در برابر آمریکا شده اند ولی این ملت از مقاومت دست برنخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان با بیان این که نباید چوب حراج به بیت المال زده شود، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به مسؤولان کشور تذکر دادند که به فکر مردم باشند؛ فقر بلای بزرگی است که ایمان را تضعیف و فکر را مشوش می کند؛ فاصله طبقاتی باید معالجه شود چگونه می توان پذیرفت که یک انسانی دو تُن سکه بخرد ولی جوانان بسیاری نتوانند حتی چند مثقال طلا برای ازدواج کردن خویش تهیه کنند؛ همه باید دست به دست هم دهند و جلوی این بی عدالتی ها را بگیرند./۸۶۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات