۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۹۰۹
خطیب جمعه ساری تأکید کرد؛

ضرورت برخورد جدی و قاطع دستگاه قضا با اخلال گران اقتصادی

حجت الاسلام قاسمی بر ضرورت برخورد قاطع و جدی دولت و دستگاه قضا با عوامل بر هم زننده اقتصاد داخلی تأکید کرد و گفت: نباید در این خصوص هیچ گونه اغماضی وجود داشته باشد.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تبریک دهه کرامت و در پیش بودن میلاد با سعادت امام رضا(ع) بر ضرورت بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) در زندگی تأکید کرد.

وی با بیان این که معارف اهل بیت(ع) عامل رستگاری و سعادت بشریت است، افزود: دوری و فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) موجب انحرافی و تباهی انسان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت بزرگ ایران همواره در سایه اهل بیت(ع) زندگی کرده اند، گفت: در چهار دهه اخیر نیز این مردم با اتکا به معارف اهل بیت(ع) به پیشرفت های خیره کننده ای در عرصه های مختلف دست یافتند.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که دهه کرامت دهه ارزش گذاري به مقام ائمه اطهار(ع) و حب و دوستي با آنان است، افزود: دهه کرامت موجب عزت و سربلندي جامعه اسلامي و پيروزي مسلمانان و درس تقوي، کرامت و آزادي و عشق به اهل بيت(ع) و ولايت است.

وی، دهه کرامت را فرصتی جهت کسب معرفت دینی در جامعه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم در پرتو نورانیت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به تعالی حقیقی دست پیدا کنیم.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که جامعه امروز ما بیش از پیش نیازمند بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) است، ادامه داد: اگر سیره این بزرگواران در همه بخش های جامعه ما به خوبی نهادینه شود به حتم مشکلات جامعه به حداقل ها خواهد رسید.

وی دهه کرامت را فرصتی برای تبلیغ و تبیین سبک زندگی رضوی در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که جامعه ما گرفتار سبک زندگی غربی شده، باید از فرصت های به وجود آمده در جهت تبلیغ صحیح و اثرگذار سبک زندگی اسلامی بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به در پیش بودن میلاد امام رضا(ع) بر ضرورت ترویج سبک زندگی رضوی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره رضوی است.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و بر ضرورت وحدت و همبستگی داخلی به منظور برون رفت از این مشکلات تأکید کرد.

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که در شرایط کنونی تنها راهی که می تواند کشور را از مشکلات اقتصادی رهایی دهد وحدت ملی و اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی است، افزود: اگر مسؤولان به طور دقیق مطالبات رهبری در این بخش را اجرایی کنند به طور حتم فشارهای اقتصادی نمی تواند اثری بر زندگی مردم داشته باشد.

وی با اشاره به این که دشمن با فشارهای اقتصادی تلاش می کند یک بحران اقتصادی را در کشورمان به راه بیاندازد، خاطرنشان کرد: مردم و مسؤولان باید با وحدت و همدلی از مشکلات احتمالی عبور کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن به خیال خام خود فکر می کند با فشارهای اقتصادی می تواند ملت بزرگ ایران را از مسیر انقلاب خارج کند، بیان داشت: این ملت چهار دهه است که پای انقلاب ایستاده اند و لحظه ای انقلاب و نظام را تنها نخواهند گذاشت.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخن خود به آغاز حج ابراهیمی به عنوان یکی از بزرگترین اجتماع های امت اسلامی اشاره کرد و آن را فرصتی برای تقویت وحدت و همبستگی مسلمانان برای ایستادگی در برابر ظالمان و سلطه گران عالم دانست.

وی با تأکید براین که مسؤولان به رهنمودهای مقام معظم رهبری بیشتر توجه کنند، افزود: راه برون رفت از این مشکلات گوش فرا دادن به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام قاسمی همچنین بر ضرورت برخورد قاطع و جدی دولت و دستگاه قضا با عوامل بر هم زننده اقتصاد داخلی تأکید کرد و گفت: نباید در این خصوص هیچ گونه اغماضی وجود داشته باشد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات