۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۷۱۹۰۲
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

وحدت را در حج به نمایش می‌گذاریم| ظرفیت‌ حج را رها کنیم دیگران علیه ما استفاده می‌کنند

سرپرست حجاج ایرانی با بیان این‌که نباید به حج ساده نگاه کرد و با یک مشکل سیاسی که پیش می‌آید فکر کنیم باید حج تعطیل شود، گفت: ظرفیت‌های حج به حدی بالا است که اگر ما آن را رها کنیم دیگران از آن علیه ما استفاده می‌کنند.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به هفته حج و آغاز اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی به چند روایت درباره اهمیت فریضه حج اشاره کرد و گفت: مسلمانان باید نسبت به مشکلات خود در حج آگاه شوند و برای سرنوشت عالم اسلام تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان این‌که عده‌ای در سال گذشته با فتنه‌انگیزی و طرح مسائل نادرست به گونه‌ای عمل کردند که حج را در ذهن مردم خدشه‌دار و به عنوان یک عمل بسیار ساده آن را تلقی کنند و برخی نیز همان مسیر غلط را ادامه می‌دهند، ابراز کرد: اینها اهمیت حج را نمی‌دانستند و می‌گفتند چرا باید پول‌هایمان را آنجا خرج کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه ایجاد تغییر و تحول روحی و اخلاقی در مردم و اصلاح جامعه، تعمیق باورهای دینی مردم و ارتقای سطح آگاهی‌های حجاج، افزایش اخوت و برادری دینی در داخل کشور و بیرون از مرزها، ارتباط شخصیت‌های علمی و دینی جهان اسلام و تبادل تجربیات را از ظرفیت‌های حج برشمرد.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری فرمودند «مهم ترین نیاز ما نیاز وحدت است چراکه دشمن می‌خواهد اختلاف ایجاد کند تا بتواند از رهگذار اختلاف سود ببرد»، اظهار داشت: ما آنجا وحدت و برادری دینی را بین خودمان و در جهان اسلام به نمایش می‌گذاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: نمی توان به حج ساده نگاه کرد و با یک مشکل سیاسی که پیش می‌آید فکر کنیم باید حج را تعطیل کنیم؛ ظرفیت‌های حج به حدی بالا است که اگر ما آن را رها کنیم دیگران از آن علیه ما استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که دشمنان میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا شیعه را منکوب کنند، در حالی که ما نابود کننده تروریسم هستیم و آنها تبلیغ می‌کنند که ما حامی تروریسم هستیم، افزود: حج این فرصت را برای ما به وجود می‌آورد تا هم شبهه‌های سیاسی و اعتقادی را جواب دهیم و از طرف دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی را بدون هزینه بیان کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی در ابتدای سخنان خود از مسأله حج به عنوان رکن دین نام برد و با بیان این‌که بهترین سرزمین بر روی کره خاکی مکه مکرمه است، گفت: پایه‌های دین با کعبه پیوند زده شده و خداوند کعبه را وسیله قوام جامعه اسلامی قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در نهج‌البلاغه که می‌فرمایند «خداوند حج را وسیله تقویت دین قرار داده است»، افزود: حج از جایگاه رفیع و بلندی برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: امام رضا‌(ع) می‌فرمایند «همه کسانی که در شرق و غرب عالم هستند و در خشکی و دریا قرار دارند و کسانی که حج به جای می آورند یا حج انجام نمی‌دهند باید از برکات حج متنعم شوند».

وی در پایان تصریح کرد: باید به روح امام خمینی‌(ره) که احیاگر حج ابراهیمی شد درود بفرستیم و برای رهبر معظم انقلاب که هر ساله این اندیشه‌های بلند و عمیق را درباره حج ارائه می‌دهند آرزوی توفیق کنیم و آرزو کنیم که حجاج با آرامی در امنیت کامل و موفقیت و سربلندی حجشان را انجام دهند و به میهن باز گردند./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات