۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۵۷۱۸۷۱
آیت الله سعیدی:

عقل خاستگاه حقیقی محبت به ساحت اهل بیت است

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه عشق شیعیان به اهل‌بیت(ع) فقط عاطفی و احساسی نیست، گفت: محبت ما به اهل بیت(ع) برخاسته از عقل، شعور و استدلال است و محبت رمز کوشش و کشش به سمت مجذوب است.
 آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به این که زیارت مردم در اماکن مقدس در دهه کرامت شور متفاوتی دارد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های شیعیان این است که با پرداختن به زیارت موضع مذهبی و سیاسی خود را مشخص می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با بیان این که عشق شیعیان به اهل‌بیت(ع) فقط عاطفی و احساسی نیست، گفت: محبت ما به اهل بیت(ع) برخاسته از عقل، شعور و استدلال است و محبت رمز کوشش و کشش به سمت مجذوب است و زمانی که انسان عشق به اهل بیت(ع) را داشته باشد به سمت این خاندان جذب می‌شود.

امام جمعه قم از حرم بانوی کرامت به‌عنوان حرم اهل‌بیت(ع) نام برد و ابراز داشت: زائران در حرم بانوی کرامت همه اهل‌بیت(ع) را مورد خطاب قرار می‌دهند.

آیت الله سعیدی با تاکید بر این که محبت راستین انسان را وادار به صف‌بندی می‌کند، عنوان داشت: انسان در محبت محبوب، از سویی مقابل دشمنان محبوب و از سویی در صف طرفداران او است.

وی ادامه  داد: در انقلاب اسلامی نیز افرادی مدعی دفاع از حق بودند و برای ولایت فقیه درس گفتند و کتاب نوشتند اما در برهه‌ای از زمان همه این فعالیت‌ها فراموش شد چراکه این افراد به بازنگری در مباحث فکری مختلف خود رسیدند

آیت‌الله سعیدی با اشاره به این که محبان واقعی اهل‌بیت(ع) هیچگاه از تبعیت از این خاندان دست نمی‌کشد، اظهار داشت: محبت واقعی به اهل‌بیت(ع) دارای استمرار است و روز به روز نیز افزایش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام  محمدباقر ولدان در ابتدای این دیدار با اشاره به اینکه «نماز جمعه سنگر چهل ساله انقلاب اسلامی» به‌عنوان شعار سالگرد نماز جمعه امسال انتخاب شده است، اظهار داشت: پنجم مردادماه نیز مقام و شخصیت آیت‌الله مشکینی مورد تکریم قرار داده می‌شود.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم ازبرگزاری جلسات هم‌اندیشی ائمه جمعه استان به صورت منسجم خبر داد  و گفت: در ستاد نماز جمعه قم تلاش می‌کنیم تا بیانات و فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی را تبیین و تحقق خواسته‌های آن‌ها را مطالبه‌گری کنیم./۸۳۷/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات