۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۷۱۸۳۴
عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم:

حجاب به عنوان مسأله غیرسیاسی تاوان سیاست را پس می‌دهد

عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم گفت: امروزه حجاب و عفاف یکی از موارد غیرسیاسی است که تاوان سیاست را پس می‌دهد.
همایش

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، فریبا علاسوند عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم در همایش آوای گوهرانه که در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی برگزار شد گفت: امروزه حجاب و عفاف یکی از موارد غیرسیاسی است که تاوان سیاست را پس می‌دهد، مساله‌های ایجادشده در حوزه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، سبب تضعیف پایگاه‌های حجاب و عفاف شده است.

وی افزود: حجاب افزون بر اینکه یک مساله فقهی وآیین رفتاری است، به عنوان یک نماد مطرح است، محجبه‌ها همچون مساجد متحرک هستند، بانوان با انتخاب چادر و پوشش کامل قصد دارد به دیگران بگوید که من از یک امر مهم دفاع می‌کنم.

عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم تاکید کرد: برپا کنندگان چهارشنبه سفید و آنانی که حجاب را بر سر چوب می‌کنند با امر مهم حجاب مشکل ندارند، چراکه حجاب ناقص آنان برایشان دست و پا گیر نیست و وی را اذیت نمی‌کند، زحمت اصلی به خاطر حفظ چادر و پوشش کامل است و این، بابی برای نشان دادن اعتراضات اجتماعی شده است.

علاسوند تصریح‌ کرد: هرچه قدر حجاب را سیاسی کنیم و به عنوان مدافعان نظام مقدس و انقلاب اسلامی به حمایت از حجاب اقدام کنیم کار حجاب را خراب تر می‌کنیم، این بدان معنا نیست که بانوان انقلابی نباید از حجاب دفاع کند.

وی بیان داشت: درصورت تحلیل، آنالیز و رمزگشایی و همچنین تبیین ابعاد مختلف بدحجابی به راحتی می‌توان به حوزه حجاب ورود کرد و اقداماتی را در این خصوص انجام داد.

عضو دفتر مطالعات و تحقیقات زنان حوزه علمیه قم گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده و پژوهشهای انجام شده در چندین پایان نامه درخصوص حجاب، چنین استنباط میشود که طرفداران پوشش در کشور بیشتر از بدحجابان هستند./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات