۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۵۷۱۸۲۵
مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان تاکیدکرد؛

ارائه راهکارها و ایده‌های نو برای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب

مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر ارائه راهکارها و ایده های نو برای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب، گفت: بانوان فعال در عرصه عفاف و حجاب باید پایان‌نامه دانشجویان را به سمت تبیین و ترویج این فرهنگ در جامعه سوق دهند.
همایش

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، منصور اخلاقی پور مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان در همایش آوای گوهرانه که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در سالن اجتماعات اداره کل منابع طبیعی برگزار شد گفت: هدف و فلسفه برگزاری این همایش، صرفا یادآوری عفاف و حجاب به شرکت‌کنندگان نیست بلکه دست‌یابی به راهکارها و شیوه‌های نوین تبیین و تروبج فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در قرآن و اخلاقیات، عفاف مقدم بر حجاب است، افزود: ریشه عفاف در برخورداری از عنصری به نام حیا است، کالبدشکافی اخلاق محاورخه ای انسان، ادب کارساز است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح‌کرد: بنابراین رویکرد در مطرح کردن بحث عفاف نباید کلان و غیرقابل دسترسی باشد، رویکرد کلان در سیاستگذاری‌ها در جامعه امری مطلوب است بنابراین باید با حسن خلق و ادب به عنوان دوعامل مهم در جذب افراد در راستای رسیدن به اهداف مدنظر تلاش کنیم.

اخلاقی پور افزود: مبنای خلقت انسان، انتخاب است، به همین دلیل خداوند یک‌هزار و 400 پیامبر برای هدایت و راهنمایی انسان‌ها فرستاد، خداوند قادر به هرکاری است و از همان ابتدا می‌توانست بدون فرستادن پیامبران، انسان‌ها را هدایت کند، اما انتخاب را بر عهده خود انسان‌ها گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه بهترین نوع تبلیغ دین اسلام، الگوی رفتاری انسانهاست، افزود: اینکه تنها چادر را حجاب بدانیم یک آسیب برای جامعه اسلامی است، بانوان محجبه نمونه الگوی رعایت حفظ حجاب هستند و این بانوان در محل کار خود باید بهترین الگوی رفتاری برای سایر همکاران باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر ارائه راهکارها و ایده های نو برای تبیین فرهنگ عفاف و حجاب اذعان‌داشت: بانوان فعال در عرصه عفاف و حجاب باید پایان‌نامه دانشجویان را به سمت تبیین و ترویج این فرهنگ در جامعه سوق دهند.

اخلاقی‌پور با تاکید بر تبیین و تشریح سلامت روانی و اجتماعی بین بانوان محجبه و بدحجابان افزود: همچنین باید پایان نامههای ارشد و یا دکتری در دانشکده‌های علوم انسانی به تبیین عفاف و حجاب اختصاص یابند تا با خروجی‌های مناسب آنها نسبت به جذب و دعوت افراد بدحجاب به سوی امر مهم حجاب اقدام کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: به افرادی که ایده‌های نو و خاص درخصوص تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند هدایایی اهدا خواهد شد، درصورت ارائه طرح نو و جدید و حتی پایان‌نامه در حوزه عفاف و حجاب، بودجه آن در سال 97 تامین خواهیم کرد./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات