۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۷۱۸۲۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

ابعاد و حدود شرعی حجاب برای جامعه تبیین شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان این که متاسفانه ابعاد و حدود شرع حجاب به خوبی برای جامعه هدف تبیین و تشریح نشده است، گفت: باید حدود شرعی و ابعاد و ارزشی بودن حجاب و ضرورت‌های آن را برای جامعه به طور دقیق تبیین و موشکافی و تشریح شود.
همایش

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در همایش آوای گوهرانه ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب و دهه کرامت گفت: مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی برای همه ایرانیان به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر مطرح است چراکه با مطالعه تاریخ به نکات ارزشمندی دست می‌یابیم که بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تاریخ معلم انسان‌هاست، افزود: شناخت هر کشور و آشنایی با نظام حاکم برآن نیازمند مطالعه و بررسی تاریخ کشور است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین تصریح‌ کرد: با مطالعه و مرور تاریخ انقلاب اسلامی و ریشه های آن درمی‌یابیم که اتفاقات رخ داده در طول تاریخ این انقلاب و نظام برای همگان مایه پند و اندرز است که یکی از این اتفاقات، واقعه مسجد گوهرشاد است و با تکیه گاه تاریخی دقیق، این روز به نام عفاف و حجاب نامگذاری شد.

حجت الاسلام انصاری راد ابراز داشت: رضاخان با تقلید از فرهنگ غرب، اقدام به کشف حجاب کرد که این اقدام غیراسلامی وی با حرکت عظیم علما و روشنفکران روبه رو شد و سبب شد تا آنان در برابر این حرکت رضاخان بایستند، بنابراین در مسجد گوهرشاد مشهد تجمع کردند.

وی بیان‌داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، حجاب یک مسأله ارزشی است، حجاب به عنوان یک اصل دین و از احکام شرعی است و با وجود مبانی محکم اعتقادی عفاف و حجاب، هیچ‌کس نمی‌تواند خدشه ای بر آن وارد کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اذعان‌داشت: برخی حرکات با هدف کشف حجاب در برخی شهرها به دلیل مغایرت با شرع، برای جامعه اسلامی غیرقابل تحمل است.

حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر اینکه حجابف موضوعی مهم و نهفته در دین و مکتب است، افزود: در آیات سوره نور و احزاب و روایات مختلف نیز به امر مهم رعایت حفظ عفاف و حجاب و پوشش شرعی تاکیدات فراوانی شده است.

وی با بیان این که متاسفانه ابعاد و حدود شرع حجاب به خوبی برای جامعه هدف تبیین و تشریح نشده است گفت: باید حدود شرعی و ابعاد و ارزشی بودن حجاب و ضرورت‌های آن را برای جامعه به طور دقیق تبیین و موشکافی و تشریح شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به شبهات ایجاد شده در حوزه حجاب گفت: پرسش‌ها و شبهات ایجاد شده در حوزه حجاب باید بیان و به صورت صحیح پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام انصاری‌راد، با تاکید بر تبیین محاسن، آثار و برکات حجاب برای ابراز کرد: جبهه معارض انقلاب اسلامی برای بی‌رنگ کردن و از بین بردن ارزش حجاب، توطئه‌هایی عملی کرده که متولیان امر باید با این اقدمات دشمن برخورد کنند./۸۵۱/د103/ب1

ارسال نظرات