۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۵۷۱۸۱۱
خادمان رضوی؛

سفیران امام رئوف در سرزمین لاله و خون

خوزستان نخستین نقطه مزین شده از ایران به گام های امام رئوف است، خوزستانی که با وجود بی مهری مسؤولان داخلی، شبهه افکنی وهابیت و توطئه های استکبار، یک قدم در دفاع از تشیع و ولایت کوتاه نیامده و امروزه هم در میزبانی از خادمان رضوی اندک کورسوی امید دشمنان را خاموش و شیفتگان اهل بیت را در جهان سربلند و امیداور کرد.
حضور خادمان رضوی در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، خوزستان برای یازدهمین سال پیاپی میزبان خادمان رضوی است، خادمانی که در طول دهه کرامت در ۲۷ شهرستان و بیش از ۱۰۵ روستا حضور پیدا خواهند کرد؛ ۲۲ خادمی که ساعت ۱۹:۳۰ روز شنبه( ۲۳ تیرماه) از طریق فرودگاه بین المللی وارد اهواز شده و در بازار امام خمینی(ره) مورد استقبال عاشقان امام رئوف شدند؛ عاشقانی که در دمای ۵۰ درجه از ساعت ۱۸ در انتظار بودند تا دیدگانشان به خادمان و فرستادگان امام رئوف نورانی شود.

اهوازی ها در استقبال از خادمان رضوی سنگ تمام گذاشتند؛ با شاخه های گل و فریادهای یا رضا و یزله های عربی به استقبال رفتند، گروه سرود نوجوانان مسجد جوادالائمه(ع) اهواز، دو قطعه را درباره مدافعان حرم و زیارت امام هشتم اجرا کرد و اشعار عربی و فارسی برای خوش آمدگویی ها سر داده شد.

خادمان رضوی هم در پاسخ به ابراز ارادت ها، پرچم بارگاه امام هشتم را در میان مردم چرخاندند، مردم برای تبرک به پرچم ملکوتی از همدیگر سبقت گرفتند، جوانی که تسبیحش را برای تبرک بر پرچم کشید، مادری که دختر خردسالش را بر شانه ها نگه داشته و فریادکنان به او می گوید که پرچم را ببوسد یا آن دختر جوانی که در گوشه ای نظاره گر جمعیت بود و اشک از چشمانش سرازیر می شد، بگذریم از تبرک جویی عکاسان و خبرنگاران به پرچم یا آن سرهنگ نیروی انتظامی که از خادمان خواست تا اجازه دهند پرچم را ببوسد و بر صورت بکشد هر چه در این باره بگوییم کم است اما یک جمله را باید گفت که همه برای استقبال از خادمان آمدند.

خوزستان بر عهد دفاع از تشیع باقی است

همه برای استقبال از خادمان آمدند تا بگویند علی رغم اختلاف در رنگ و زبان، حجاب و عقیده اما عاشق و دلباخته اهل بیتی هستند که آزادگی و تسلیم ناپذیری در برابر ظالمان را به جهانیان آموختند، آمدند که بگویند همچنان در مسیر ولایت علی و اولادش هستند، آمدند بگویند که گرچه دل ها شیفته زخارف دنیوی شده اما محبت اهل بیت و تشیع همچنان در خون و رگ ها جاری است، آمدند که بگویند علی رغم بی مهری مسؤولان و شبهه افکنی دشمنان همچنان دوستدار آل البیت و رهبرشان هستند.

بهرحال خادمان رضوی در طول مدت حضور یک سری برنامه هایی خواهند داشت و از نزدیک در کنار مردم خواهند بود؛ از این رو حجت الاسلام دانیال اریکه، دبیر جشن های زیر سایه خورشید در خوزستان در تشریح برنامه های تدارک دیده شده برای خادمان اظهار داشت: خادمان رضوی در مدت زمان حضور از ۲۳ تیر تا ۳ مرداد در برنامه های فرهنگی و خودجوش مردمی و ۲۷ جشن مرکزی در سطح استان شرکت می کنند، سرکشی از خانواده های نیازمند، تقدیم بسته های حمایتی با مشارکت خیرین، دیدار با طلاب، دانشجویان، اساتید، ائمه جمعه و فعالین فرهنگی، حضور در برنامه رنگین کمان اقوام، بازدید از زندان ها و مراکز تربیت، پادگان ها و صبحگاه مشترک نیروهای نظامی را در برنامه خواهند داشت.

حجت الاسلام اریکه دیدار با ۶۶ خانواده شهید، ایثارگر و جانباز از نیروهای ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، عیادت از بیماران و آزادی چند زندانی جرایم غیر عمد با همکاری بازار فرش امام رضا(ع) را دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای خادمان رضوی برشمرد و افزود: اهدای جهیزیه به زوج های جوان، اعزام دویست زائراولی و افتتاح کانون خادم یار رضوی اصحاب رسانه در دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان خوزستان دیگر رویدادهایی است که همزمان با حضور زوار انجام می شود.

برگزاری۱۲ جشن منطقه ای دهه کرامت در اهواز

برپایی جشن ها با حضور خادمان رضوی و همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز از جمله برنامه هایی است که در دهه کرامت برگزار می شود؛ از این رو احمد سراج، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز با بیان اینکه خادمان آستان قدس رضوی در ۱۲ جشن، به همراه پرچم متبرک حرم امام رضا(ع) حضور و در ادامه سخنرانی، شعرخوانی، اهدای هدیه، مسابقه و تئاتر صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در برنامه «شین، مثل شربت» که به مناسبت دهه کرامت و به صورت مشارکتی با مسجد جواد الائمه(ع) است، خانم‌ ها شربت درست کرده و در مسجد توزیع می‌ کنند و در حاشیه برنامه جوایزی به نفرات برگزیده تعلق می گیرد.

سراج، برگزاری جشن روز دختر در مسجد اشرفی اصفهانی به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) با حضور ۴۰۰ دختر همراه با نذر چادر، برگزاری جشن دانش ‌آموزی ویژه جشن ولادت امام رضا(ع) برای پسران را از جمله برنامه ‌های محوری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز در دهه کرامت برشمرد.

خادمان رضوی دل های منتظران را روانه بارگاه ملوکتی امام رئوف می کنند

اما صرف نظر از فعالیت های یاد شده باید گفت که شور و نشاطی که خادمان رضوی در استان به وجود آورده اند، غیرقابل وصف است؛ خادمان پا به پای مردم در مناسبت ها حضور پیدا کرده و متانت، بزرگواری، رأفت و زندگی ساده و حقیرانه اربابشان را دوباره در میان عاشقان خاندان محمد زنده می کنند؛ خادمان رضوی خود را نماینده و سفیر امامی می دانند که دست بسیاری برای لمس ضریحش قاصر است؛ از این رو تلاش دارند تا بیشتر با مردم بوده و در مناسبت های مختلف حضور پیدا کنند تا آنجا که شاهد بودیم در مراسم استقبال از ۷۵ شهید دوران دفاع مقدس به شلمچه رهسپار شده و تابوت بزرگمردانی که در اوج عزت و سربلندی شربت شیرین شهادت را نوشیدند، بر شانه ها حمل کردند.

به دیدار با طلاب مدرسه الغدیر اهواز شتافته و در منطقه صعب العبور «احمدفداله» دزفول، دل های منتظران را روانه بارگاه ملوکتی امام رئوف کردند؛ با مداحی، پرچم گردانی، نمک و نبات متبرک و اهدای هدیه به کودکان اندکی از سختی‌ ها را پایان دادند و به دیدار با خانواده شهدا رهسپار شدند.

خادمان رضوی بهترین واسطه برای انتقال مشکلات خوزستان هستند

حضور خادمان رضوی قطعا تأثیر فرهنگی به سزایی در جامعه دارد همانطور که گفته شد حضور جوانان با شمایل و پوششی خارج از عرف جامعه در مراسم استقبال گویای آن است که فرصت ها برای جهاد فرهنگی کماکان بوده و مسؤولان عرصه فرهنگ باید نهایت استفاده را ببرند؛ در این باره میلاد ملحانی، از فعالان عرصه رسانه در خوزستان با یادآوری این نکته که خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور است، گفت: حضور خادمان رضوی در خوزستان با توجه به فاصله جغرافیایی و زمانی و نیز ضعف مالی بسیاری از ساکنان برای زیارت مشهدالرضا، دلگرمی مردم دیار را در کنار افزایش وحدت شیعیان در اقصی نقاط کشور به همراه خواهد داشت.

این فعال رسانه ای با بیان اینکه حال و هوای مشهدالرضا طی دهه کرامت در کشور طنین انداز می شود، تصریح کرد: حضور خادمان رضوی سبب تسهیل برخی امور و پایان بخشی به نزاع ها و کدورت ها در میان اقوام، طوایف و عشایر استان است کما اینکه سابق بر آن علی رغم دشمنی ها و کدورت های شدید در میان برخی عشایر شاهد بودیم به احترام حضور خادمان رضوی و حمل پرچم حرم رضوی، صلح و سازش صورت گرفته و بسیاری از چوبه دار نجات پیدا کردند.

ملحانی افزود: حجب و حیای خادمان رضوی در کنار آگاهی و علم به مشکلات معیشتی مردم سبب می شود تا حد واسطی میان مردم و مسؤولان شده و درد دل ها، گله مندی ها و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به گوش مسؤولان مربوطه برسانند که نمونه چنین اقدامی را می توان افتتاح برخی بیمارستان ها در دهه کرامت عنوان کرد.

وی گفت: حضور خادمان رضوی در استانمان با اصل ورود تشیع به ایران از خوزستان پررنگ تر می شود به عبارت دیگر بازگشت خادمان رضوی به خوزستان در حقیقت ارج نهادن به ورود امام هشتم به خاک ایران است.

حضور خادمان رضوی فرصتی برای اصلاح ذات البین است

حجت الاسلام احمد سواری، امام جماعت مسجد الرسول ملاشیه اهواز با اشاره به برنامه های متنوع خادمان رضوی عنوان داشت: دیدار با بزرگان عشایر استان از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای زائران است که فرصت بهینه ای برای اصلاح ذات البین به حساب می آید.

امام جماعت مسجد الرسول ملاشیه اهواز استقبال از خادمان رضوی را بهترین دلیل بر دوست داشتن اهل بیت(ع) و همراهان آنها برشمرد.

فریادهای یا رضای مردم در گوش هایم طنین انداز است

از سوی دیگر حوراء سواعدی دختر نوجوان 13 ساله نیز، با بیان اینکه تاکنون تنها یک بار و آن هم در 3 سالگی به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده است، گفت: زیارت در دوران کودکی با توجه به اینکه درک درستی از مقام و منزلت امام هشتم نداشتم، نه برایم مهم بود و نه چیزی در خاطر دارم تنها یادگار از سفر به مشهدمقدس عکس های یادگاری به همراه پدر و مادر است اما اکنون متوجه شدم که چه فرصتی را برای بهره مندی و کسب فیض از دست دادم.

وی با بیان اینکه مشاهده خادمان رضوی تداعی کننده حضور در مشهدمقدس در دوران کودکی است، اظهار داشت: بسیار مشتاقم تا بار دیگر به مشهد رفته و با بصیرت و درک بیشتری امام رضا(ع) را زیارت کنم اما مشاهده خادمان خود نیز فرصتی است که از سوی خداوند نصیب شده است.

سواعدی بیان داشت: تنها چیزی که از سفر به مشهدمقدس در کودکی یادم می آید فریادهای یا رضای مردم و ازدحام فوق العاده در کنار ضریح و راهنمایی های خادمان برای خروج زائران بود و امروزه هم فریادهای یا رضای مردم بار دیگر سفر خوش مشهدالرضا را زنده کرد.  

همچنین ابوحسن شرهانی از شیوخ اهواز با بیان اینکه حضور خادمان رضوی بهترین فرصت برای اصلاح ذات البین است، گفت: تلاش داریم تا با حضور خادمان رضوی مشکلات و کدورت های چندین ساله در میان طوایف را به پایان برسانیم.

شرهانی با بیان اینکه در مراسم استقبال از خادمان رضوی حضور پیدا کرده است، گفت: اهل بیت(ع) محور وحدت همه اقوام هستند و استقبال پرشور اهوازی ها نشان از ولایتمداری، صبر و استقامت در برابر مستکبران و یادآور استقبال تاریخی مردم خوزستان از امام رئوف است.

بهرحال ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در راستای حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی، خادمان از مراکز فنی حرفه‌ ای اهواز بازدید و از نزدیک در جریان کار چند کارگاه تولیدی قرار گرفتند و در این میان یک مرکز تولیدی به ‌دست خادمان حرم رضوی افتتاح شد./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات