۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۷۱۷۷۸
آیت الله حمیدی:

علما و مبلغان دین بصیرت سیاسی و تقوای جمعی مردم را ارتقا دهند

آیت الله حمیدی با بیان اینکه دهه کرامت ابتکاری جالب در ارتقای نشاط معنوی و شادی پایدار است، گفت: علما و مبلغان دین باید بصیرت سیاسی و تقوای جمعی مردم را ارتقا دهند و حتی برای یک لحظه نیز از مبارزه با دشمنان دست برندارند.
عکس عکس عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست ائمه جماعات مساجد شهر تهران و جامعه روحانیت مبارز شرق تهران چهارشنبه شب با حضور آیت الله سیدهاشم حمیدی نماینده ولی فقیه در دانشگاه علم و صنعت و مراجع تقلید، و با جمعی از علما و طلاب در مسجد انصارالحسین(ع) برگزار شد.

آیت الله حمیدی در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دهه کرامت ابتکار جالب برخی دستگاه های فرهنگی در تغییر این تصور نادرست است که «تشیع» صرفا مذهب گریه و سوگواری است. دهه کرامت «ولایت و امامت» موجب افزایش نشاط معنوی و شادی پایدار و عاقلانه و مطابق با آموزه های قرآن و عترت(ع) در کشور شده است.

مسؤول دفتر بیت رهبری در دانشگاه علم صنعت ادامه داد: دهه کرامت زمینه ساز آشنایی بیشتر ایرانیان و مردم سایر کشورها با سبک زندگی، سیره و آموزه های حضرت امام رضا(ع) شده است بنابراین ائمه جماعات مساجد و مبلغان و خطبا اهمیت این دهه را برای مردم تبیین کنند.

وی بیان داشت: دشمنان به ویژه استکبار جهانی به رهبری آمریکای جنایت پیشه تلاش دارند از طرق مختلف از جمله افزایش تحریم های اقتصادی و افزایش فساد و مفاسد اخلاقی در کشور، مردم را نسبت به آینده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدبین کند.

آیت الله حمیدی عنوان کرد: کشورمان تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج)، تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری، ایستادگی مردم ولایت مدار و بیداری روحانیون و حوزه های علمیه، و بیداری نیروهای مسلح و فرهنگی اعم از ارتش، بسیج و سپاه از مشکلات اقتصادی پیش رو به سلامت عبور خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه علم و صنعت بیان داشت: علما و مبلغان دین باید بصیرت سیاسی و تقوای جمعی مردم را ارتقا دهند و حتی برای یک لحظه نیز از مبارزه با دشمنان دست برندارند. حضرت امام خمینی(ره) فرمودند اگر در برابر دشمن، کوتاه بیایید و یک گام عقب نشینی کنید، حتما دشمن چندین گام پیشروی می کند.

وی افزود: استغفار و توبه واقعی بنابر کلام حضرت امیرمومنان(ع) چند مرحله دارد؛ اول اینکه از رفتار گذشته خود پشیمان شود. ثانیا، قصد ترک گذشته کند. ثالثا، اگر به کسی بدی کرده، آن را جبران کند. رابعا از لذت گناه نیز توبه کند. خامسا، قصد کند دیگر آن گناه را انجام ندهد.

یادآور می شود مسجد انصارالحسین(ع) واقع در خیابان پنجم نیروی هوایی تهران به امامت جماعت آیت الله سیدهاشم حمیدی، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، مرکز نشر معارف قرآن و عترت(ع)، پایگاه انقلابیون و همچنین محل برگزاری جلسات جامعه روحانیت مبارز شرق تهران است و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانند با شماره 02177577742 تماس بگیرند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات