۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۷۱۷۶۸
امام جمعه جلفا:

دلدادگان ولایت وابسته به جریان چپ و راست نیستند

حجت الاسلام سنجری گفت:کسانی که در مسیر ولایت حرکت می‌کنند نه دل داده جریان راست هستند و نه دلباخته جریان چپ بلکه تسلیم ولایت هستند.
سنجری امام جمعه جلفا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سنجری، امام جمعه منطقه آزاد ارس جلفا روز چهارشنبه در نشست با ناظرین شورای نگهبان شهرستان جلفا با بیان اینکه  امام خمینی (ره) به تاسی از امام حسین(ع) انقلاب کردند، اظهار داشت: فلسفه قیام و انقلاب حضرت امام حفظ سنت الله، رسول الله و ولی الله بود.

وی در ادامه با بیان این‌که شورای نگهبان دو وظیفه عمده دارد که صیانت و نگهبانی از احکام اسلامی یکی از این موارد است خاطرنشان کرد: دین اسلام قرار است بشریت را از مجرای اسلام و آموزه های دین به تعالی برساند و شورای نگهبان  نیز به تبعیت از این اصل ناظر بر اجرای احکام اسلامی است و این فرق اصلی این شورا با نهاد های مشابه دیگر در خارج از کشور است.

حجت الاسلام سنجری صیانت از قانون اساسی را نیز دومین وظیفه عمده این شورا دانست و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود فرموده اند قانون، فصل الخطاب است اما در اتفاقات سال ۸۸ کسانی که دم از قانون می زدند ۹ ماه کشور را به آشوب کشیدند و بزرگترین رفراندوم ملی جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کردند، که مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند همیشه به قانون مراجعه شود اما برعکس ، بجای قانون مداری قانون گریزی صورت گرفت.

امام جمعه جلفا تاکید کرد: همانطور که در خطبه های نماز جمعه نیز عرض کردم ، حضور یک ناظر در صندوق رای بمانند حضور یک رزمنده در حلب و حمص در سوریه است که هدف حفظ اسلامیت و جمهوریت بوده که اگر به نقش این دو اصل توجه شود به یک باور و اعتقاد دینی و مذهبی تبدیل می شود.

وی شورای نگهبان را ناظر بر قانون گذاری دانست و افزود: مطابق اصل ۹۸ قانون اساسی، وظیفه تفسیر قانون اساسی به این شورا واگذار شده‌است و لذا هیچ نهادی غیر از شورای نگهبان حق تفسیر قانون اساسی را ندارد و نظارت بر انتخابات نیز یکی از شئون این شورا است.

حجت الاسلام سنجری با اشاره به اینکه از نماینده ولی فقیه در استان تا مقام معظم رهبری هیچ اعتقادی به جناح راست و چپ نیست، گفت: ائمه جمعه به عنوان نمایندگان مقام معظم رهبری به هیچ دو قطبی به نام چپ و راست معتقد نیستند و تنها دو قطبی که معتقد بر آن هستیم انقلابی و ضد انقلابی است و تبعیت تمام و کمال از ولایت فقیه شاخصه انقلابی گری است.

وی ادامه داد: کسانی که در مسیر ولایت حرکت می‌کنند نه دل داده جریان راست هستند و نه دلباخته جریان چپ بلکه تسلیم ولایت هستند و شاخص کسی که در جهت منویات مقام معظم رهبری  و آرمان های امام راحل حرکت میکند این جریان همان جریان انقلابی است و در غیر این صورت نمی شود آن را انقلابی گری نامید.

حجت الاسلام سنجری با تاکید بر اینکه این انقلاب مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) است، خاطرنشان کرد: مردم ایران پشتیبان همیشگی ولایت و نظام هستند و همین امر موجب اوج این نظام است و قطع یقین فارغ از هرگونه گرایشات سیاسی کشتی نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام خامنه ای سربلند از همه بحران ها عبور خواهد کرد و جوانان کشور نیز با تکیه بر توان داخلی همانند ماه شب ۱۴ در جهان تلالو خواهند کرد و به تمدن جهان اسلامی به امامت حضرت مهدی(عج) نائل خواهند آمد./935/پ204/ب1

ارسال نظرات