۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۷۱۷۶۳
نماینده مردم تبریز:

بی‌اعتنایی به مفاسد اقتصادی، معضلات را گسترش می دهد

فرهنگی گفت: عدم نظارت دقیق و مراقبت از مسوولان اجرایی کشور در دستگاه‌ها، رشد فساد اقتصادی را دامن می‌زند، زمانی که مدیری به فساد در زیرمجموعه‌اش بی‌اعتنا شد، موضوع فساد مانند یک بیماری فراگیر می‌شود.
محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، محمدحسین فرهنگی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره ضرورت برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی اظهار داشت: فساد در هر سطحی که رها شود، حالت تسری پیدا می‌کند به طور مثال ممکن است فساد علاوه بر مسوولان رده بالا، در بدنه یک سازمان نیز وجود داشته باشد و رشد کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: مبارزه با فساد اقتصادی یک اولویت اساسی است بنابراین باید با هرگونه فساد در هر سطحی مبارزه شود و نباید مقابله با فساد اقتصادی به چند بخش اجرایی محدود شود. 

وی با تأکید بر جدیت و جسارت در برخورد با مفاسد اقتصادی و سالم‌سازی نظام اداری کشور خاطرنشان کرد: در مبازره با فساد اقتصادی نباید از نظارت بر اطرافیان یک مسوول غفلت کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از راه‌های فساد اقتصادی این است با روش‌هایی مانند پولشویی و تحت عناوین دیگران، فساد اقتصادی انجام می‌شود بنابراین برای مبارزه اصولی با فساد اقتصادی به مراقبت همه‌جانبه نیاز داریم و دستگاه‌های نظارتی و قضایی بخش کوچک‌تر محسوب می‌شوند چرا که خود مسوولان اجرایی تعیین‌کننده هستند و زیرمجموعه‌ها از مقامات بالاتر تاثیر می‌پذیرند، باید تمام ابعاد مبارزه با فساد اقتصادی در کشور جدی گرفته شود و از تعارفات خودداری کنیم.

فرهنگی تصریح کرد: عدم نظارت دقیق و مراقبت از مسوولان اجرایی کشور در دستگاه‌ها، رشد فساد اقتصادی را دامن می‌زند، زمانی که مدیری به فساد در زیرمجموعه‌اش بی‌اعتنا شد، موضوع فساد مانند یک بیماری فراگیر می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد:برخورد با متخلفان اقتصادی و اطلاع‌رسانی در مبارزه با فساد نقش مهم و کلیدی در مهار فساد اقتصادی دارد، به حداقل رساندن دخالت‌های انسانی از طریق استفاده از سامانه‌ها می‌تواند نقش مهمی در مبارزه با فساد اقتصادی داشته باشد./۹۳۵/د103/ب1

ارسال نظرات