۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۷۱۷۵۷
امام جمعه تبریز:

حجاج از بازارگردی در مکه و مدینه پرهیز کنند

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر پرهیز از بازارگردی حجاج ایرانی، گفت: باتوجه به مشکلات اقتصادی، به عموم حجاج توجیه شوند؛ تا پول های ایرانی را در بازارهای عربستان خرج نکنند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی  امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی روز چهارشنبه در جمع مدیران حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که حج باید تامین کننده منافع تمام مسلمانان باشد؛ اظهار داشت: حج به خودی خود عامل وحدت و برطرف‌کننده مشکلات مسلمانان است.

وی با تاکید بر اینکه، عزت، اقتدار و احترام حجاج ایرانی باید در موسم حج حفظ شود، خاطرنشان کرد: توجه به مسائل عبادی حج باید بر دیگر مسائل غلبه داشته باشد، توجه به معنویت در منا و مشعر لازم است و وظیفه مدیران و روحانیان کاروان است که قلوب زائران را به خدا نزدیک کنند تا از فضای معنوی مدینه و مکه بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر پرهیز از بازارگردی حجاج ایرانی، گفت: باتوجه به مشکلات اقتصادی، به عموم حجاج توجیه شوند؛ تا پول های ایرانی را در بازارهای عربستان خرج نکنند و تنها به اندازه ای هزینه شود که نیاز خود را تامین کنند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که همه ملت ایران از حجاج ایرانی انتظار دعا و رفع حوایج در مسجدالحرام دارند، افزود: وقتی وارد بیت الله الحرام می شویم، فقط رفع مشکلات شخصی خود را نخواهیم، بهتر است برای حل مشکلات جامعه اسلامی در کنار مشکلات شخصی خود از درگاه خداوند متعال مسالت کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاجعه منا در حج سال ۹۴، اظهار داشت: هیچ‌گاه تحت هیچ شرایطی نباید شهدای منا فراموش شوند، یاد و خاطره شهید منا حاج محمد رضا جلالی از استان آذربایجان‌شرقی را باید گرامی بداریم.

همچنین روحی ملکی، مدیر حج و زیارت استان آذربایجان‌شرقی در سخنانی به ارائه گزارشی از عملیات اعزام زائران ایرانی به بیت الله الحرام پرداخت و گفت: زائرین جمهوری اسلامی ایران در ۱۰۲ هتل و زائرین استان در چهار یا پنج هتل اسکان خواهند یافت.

وی ادامه داد: با وجود شیطنت سایت‌های وابسته به دشمنان برای ایجاد تردید در دل مردم برای عدم سفر حجاج به مکه، امسال ثبت نام ها سریع تر و روان تر صورت گرفت و مردم نیز توجهی به این شیطنت‌ها نداشتند، البته با توجه به روابط ایران و عربستان، مانند سال‌های قبل نمی‌توانیم مواد اولیه غذایی را به عربستان ببریم./935/پ204/ب1

ارسال نظرات