۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۷۱۷۳۶

تصویب قانون نژادپرستانه «شکستن سکوت» در پارلمان رژیم صهیونیستی

کنست رژیم صهیونیستی شب گذشته در بررسی دوم و سوم، پیش‌نویس قانون «شکستن سکوت» را به تصویب رساند.
کنست، پارلمان رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری رسا، به موجب قانونی که کنست، پارلمان رژیم صهیونیستی تصویب کرده است، نمایندگان انجمن‌ها و نهادهای حقوقی در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ حق ورود به مدارس و فعالیت و سخنرانی در دانشگاه‌ها را ندارند.

قانون مذکور در واقع آن دسته از نهادها و انجمن‌های حقوقی را هدف قرار داده که علیه رژیم صهیونیستی و تجاوزات نظامیان این رژیم علیه ملت فلسطین فعالیت می‌کنند یا نهادهایی که از این رژیم به خاطر این تجاوزات انتقاد کرده و یا اقدام به تهیه گزارش و مستندات در این زمینه می‌کنند.

این قانون همچنین تهیه گزارش علیه نظامیان ارتش از سوی انجمن‌ها و نهادهایی که در خارج از فلسطین اشغالی فعالیت دارند را نیز ممنوع می‌داند و اجازه نمی‌دهد نمایندگان این نهادها وارد مدارس و مراکز آموزشی در فلسطین اشغالی شوند.

۴۳ نفر از اعضای کنست به پیش‌نویس این قانون رأی موافق و ۲۴ نفر رأی مخالف دادند.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد که در آخرین لحظات، امیر اوحانا عضو کنست از حزب لیکود بند دیگری به این قانون اضافه کرد که به موجب آن هرگونه سخنرانی اشخاصی همچون حاگی العاد مدیرکل سازمان بتسیلم (یک سازمان حقوقی غیردولتی چپ‌گرای صهیونیست) در مدارس به خاطر مشارکت در جلسات شورای امنیت و دعوت به اعمال تحریم بر رژیم صهیونیستی ممنوع است.

وزارت معارف رژیم صهیونیستی قبل از تصویب پیش‌نویس این قانون، به مدیران مدارس ابلاغ کرده بود که نباید به مسؤولان سازمان «شکستن سکوت» اجازه دهند در مدارس سخنرانی کنند.

به موجب قانون مذکور، حتی افراد خارجی فعال در زمینه مبارزه با نژادپرستی و اشغالگری نیز حق ورود به مدارس و سخنرانی برای دانش آموزان و دانشجویان را ندارند./۸۴۷/ب۱۰۱/ر

منبع: مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین

ارسال نظرات